رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

ابتلای هزار و 448 کادر سلامت هرمزگان به کرونا  



«از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هزار 448 نفر از کادر بهداشت و درمان هرمزگان به ویروس کرونا مبتلا شدند. از این تعداد 796 از گروه پرستاری، 70 نفر پزشک، 44 نفر ماما، 180 نفر نیروهای خدماتی، 35 نیروی رادیولوژی، 49 نفر نیروی آزمایشگاه،249 نیروی پشتیبانی و... بودند ».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در دهمین نشست خبری اینترنتی امسال این مطلب را بیان کرد و گفت: نیروهای بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شدند.

دکتر حسین فرشیدی از کنترل شدن پیک کرونا در استان گفت: در آبان ماه امسال با شروع پیک کرونا در کشور، آمار مبتلایان، بستری‌شدگان و جان‌باختگان کووید_19 در استان رو به افزایش رفت اما با انجام محدودیت‌ها و همچنین همکاری مردم این بیماری در سطح استان کنترل شد و در اوج بیماری جز استان‌های خوب کشور بودیم. وی از کاهش آمار ابتلایان در این هفته خبر داد و ادامه داد: بر اساس آمار بستری‌ها و فوتی‌ها ناشی از کرونا در مراکز درمانی استان، شاهد کاهش این بیماری هستیم. دکتر فرشیدی اضافه کرد: در این دو هفته اخیر 5 بیمار بدحال داریم که بیشتر از 3 ماه به دستگاه وصل هستند. وی گفت: در شروع این هفته، جان‌باخته ناشی از کرونا نداشتیم و آخرین مورد مرگ کرونایی در جمعه گذشته بود که امیدواریم این روند عدم فوتی در استان ادامه یابد.

10 واحد نقاهتگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بستری شدن 16 بیمار در نقاهتگاه‌های استان گفت: در حال حاضر 10 واحد نقاهتگاه داریم که 16 بیمار در آن بستری هستند. دکتر فرشیدی افزود: استقبالی از سوی بیماران کرونا به این نقاهتگاه‌ها صورت نگرفت و بیماران ترجیح می‌دهند در منزلشان قرنطینه شوند.

توزیع 3 هزار واکسن آنفلوآنزا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از عدم بیماری آنفولانزا در استان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ بیماری ناشی از آنفولانزا در این استان نداشتیم و آزمایش‌های بسیاری که بیماران مختلف به‌ویژه کرونا انجام دادند جواب تست آنفولانزای آن‌ها منفی بوده است. دکتر فرشیدی از پخش 3 هزار واکسن آنفولانزا در هفته گذشته در داروخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: مقرراست هفته آینده نیز 3 هزار واکسن دیگر تحویل بگیریم و به داروخانه‌های استان توزیع کنیم.

به‌کارگیری 700 کادر سلامت

این مقام مسئول گفت: کووید باعث شد زیرساخت‌های درمان تغییر کند. دکتر فرشیدی از استخدام 400 نفر در سیستم سلامت استان گفت و افزود: 700 کادر سلامت تا قبل از پایان سال جاری به بخش‌های دانشگاه علوم پزشکی اضافه شود که از ابتدا تا پایان سال جاری این افزایش به هزار و 200 نفر به بدنه سلامت می‌رسد. وی از افزایش 350 تخت به بیمارستان شریعتی، بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر و... سخن گفت. دکتر فرشیدی به راه‌اندازی اورژانس هوایی جاسک تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: با اختصاص این بالگرد مجهز، شرق استان صاحب بالگرد می‌شود. وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال نیروی 17 پایگاه جدید 115 جذب شوند.

سفرکرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نقش پررنگ مسافرت‌ها در انتقال کرونا گفت: با توجه به انجام روزانه 50 پرواز به قشم، بندرعباس، کیش و گاهی به جاسک، همچنین سفرهای زمینی و ریلی و حضور اکثر مسافران از شهرستان‌های پرخطر در شیوع این بیماری خیلی مؤثر است. دکتر فرشیدی با اشاره به رعایت بالای 95 درصد مردم استان به پروتکل‌های بهداشتی، مهم‌ترین دلیل ابتلا به کرونا را نزدن ماسک، حضور در دورهمی ها و جشن‌های خانوادگی و رعایت نکردن بهداشت فردی عنوان کرد و گفت: متأسفانه باوجود هشدارهای بسیار هنوز برخی‌ها خطر کرونا را جدی نگرفته و با سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. وی تأکید کرد: افراد در صورت داشتن علامت مشکوک بیماری، آن را به گردن کووید بگذارند و خود را قرنطینه کنند وی افزود: علائم شدید تب، سرفه، بدن‌درد، کوفتگی و تنگی نفس، در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند تا زمان طلایی برای درمان بیماری از دست نرود. رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: همه ما باید برای قطع زنجیره کرونا مسئولانه رفتار کنیم و اجازه ندهیم که بابی توجهی ما به رعایت مسائل بهداشتی، دیگران بیمار و گرفتار شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها