افزایش فروش کامپیوتر در دوران کرونا



با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و اجبار به در خانه ماندن مردم سراسر جهان، فروش کامپیوترهای شخصی شاهد رشد بود.

 مهسا نجاتی؛ به لطف صدها میلیون نفر شاغل، افرادی که تدریس می‌کنند یا در میان بیماری همه‌گیر کووید-19 از خانه درس می‌خوانند، صنعت جهانی کامپیوتر بهترین وضعیت خود را از سال 2015 تجربه کرده است.

به نوشته اقتصاد آنلاین،بر اساس برآوردهای جدید گارتنر، نقل و انتقالات کامپیوترهای شخصی جهانی در سه ماهه چهارم سال 2020، 10.7درصد رشد داشته و یک پایان قدرتمند برای سالی خوب را رقم زده است. در طول 12ماه گذشته، مجموع نقل و انتقالات به 275میلیون رسیده، در حالی که میزان آن در سال 2019، 263میلیون بوده است.

میکاکو کیتاگوا، مدیر تحقیقات در گارتنر توضیح داد: "پیش از سال 2020، اولویت مصرف‌کنندگان به سمت گوشی سوق پیدا کرده بود، اما بیماری همه‌گیر این روند را برعکس کرد. کامپیوترهای شخصی دوباره به عنوان یک وسیله ضروری شناخته شد، زیرا مصرف‌کنندگان از جمله افراد جوان‌تر، برای کار، تحصیل، برقراری ارتباط و سرگرمی در خانه‌های خود، به آنها نیاز دارند."

پیش از سال گذشته، روند مثبتی وجود داشت؛ زیرا با پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7، یک چرخه جایگزینی شکل گرفت و در سال 2019 به هفت سال رشد منفی خرید کامپیوتر پایان داد. با این وجود، بدون بیماری همه‌گیر، احتمالا این روند در سال 2020 اتفاق نمی‌افتاد.

گفتنی است که از نظر سهم بازار، 4برند برتر کامپیوتر بدون تغییر باقی مانده‌اند. بدون شک، لنوو پیشرو در بازار بوده و پس از آن نام برندهای دل، اچ پی و اپل به چشم می‌خورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها