ورود خودروي مسافران به قشم و کيش ممنوع شد/ هیچ خدماتی به مسافران داده نمي‌شود



ازدحام مسافران در جزیره قشم و کیش، موجب نگرانی مردم و بازگشت به وضعیت قرمز این مناطق شده‌‎است. استاندار هرمزگان نسبت به این امر واکنش نشان داد و گفت:  هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود.

به گزارش صبح ساحل، هفته گذشته بود که ستاد ملی مقابله با کرونا رنگ آبی را هم به رنگ بندی‌هایی کرونایی کشور اضافه کرد و مسئولان استان هرمزگان نیز بر همین اساس رنگ بندی جدید شهر‌های استان را اعلام کردند.طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، وضعیت شهر بندرعباس زرد و وضعیت جزیره قشم آبی اعلام شد.

اعلام همین رنگ بندی‌های جدید باعث شد که در تعطیلات آخر هفته گذشته (پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ دی) مسافرانی از سراسر کشور کوله بار سفر را ببندند و به سمت استان هرمزگان و از جمله شهر بندرعباس ، جزیره قشم و جزیره هرمز حرکت کنند. بنابر بر مشاهدات عینی و به گفته اهالی جزیره قشم  و شهر بندرعباس طی این دو روز مسافران بسیار زیادی بدون توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و حتی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سواحل و بوستان‌های‌های این دو شهر در حال خوشگذرانی و تفریح بودند و البته همچنان هم هستند. حجم ورود مسافر به هرمزگان و خصوصا جزیره قشم به حدی زیاد است که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز صبح امروز در نشست خبری خود به آن واکنش نشان داد و با اشاره به ورود بیش از ۳۰ هزار نفر به جزیره قشم، این موضوع را نگران کننده توصیف کرد.

 هشدار شبکه بهداشت و درمان قشم

 «حمیدرضا بهزادی»،رئيس شبکه بهداشت و درمان قشم نسبت به هجوم مسافران واکنش نشان داد و گفت: وضعیت جزیره قشم با وجود حجم بالای مسافران نگران کننده است. وی با اشاره به ورود حدود ۴۰ هزار مسافر به این جزیره، افزود: متاسفانه بسیاری از آنان نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم اضافه کرد: این شرایط سیستم بهداشتی جزیره را به هم می‌ریزد چرا که مسافران از تمامی نقاط کشور به قشم وارد شده و باعث جابجایی ویروس احتمالی خواهند شد. بهزادی ادامه داد: مقرر شده با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان قشم و خمیر از مسافران ورودی تست گرونا گرفته شود که با توجه به حجم بالای مسافران انجام این کار عملا غیرممکن به نظر می‌رسد. بهزادي تعطیلات دهه فجر و ایام عید از دیگر مواردی دانست که نگرانی مجموعه بهداشت و درمان جزیره را تشدید می‌کند.

مسافران همچنان در حال ورود به استان هرمزگان هستند، ساحل‌ و اسکله‌های گردشگری مملو از مسافران است که این امر موجب نگرانی مردم و دوباره قرمز شدن هرمزگان می‌شود. هر چند روز گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کردند که از مسافران ورودی به جزیره قشم در بندر پل و اسکله حقانی بندرعباس تست کرونا گرفته می‌شود و افراد مشکوک و یا مثبت هم به شهر مبدا بازگردانده می‌شوند، اما این موضوع هم چندان عملی نشده است.

در پنجشنبه 25دي‌ماه بود که زني در ساحل سورو براثر تيکاف خودروي مسافران هرمزگاني جان خود را ازدست داد. اين موضوع واکنش‌هاي زيادي به همراه داشت و همه چشم انتظار اقدام مسئولان هرمزگاني بودند. درنهايت صبح روز 27 دي‌ماه مسير ورودي ساحل سورو بسته شد. 

«فریدون همتی»، استاندار هرمزگان امروز  با اشاره به ورود حجم زیادی از مسافران به هرمزگان، گفت: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود و انتظار داریم مردم از سفر غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: تیم‌های کنترل و مراقبت در ورودی‌های استان هرمزگان مستقر می‌شوند و فرمانداران و نیروی انتظامی در سراسر هرمزگان باید این مصوبه را اجرایی و مسافران را نسبت به بازگشت و حضور نیافتن در هرمزگان تشویق کنند.

همتی اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بخشی از مسافران ورودی به استان به دعوت اقوام خود در هرمزگان به این استان سفر کرده‌اند که از مردم ساکن در هرمزگان نیز می‌خواهیم از دعوت اقوام و آشنایان خود در این شرایط شیوع کرونا به استان خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/فارس
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها