نگرانی از پیک زمستانه کرونا



هرمزگان دوباره شلوغ شد. هجوم مسافران که از آخرین روزهای هفته گذشته آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت و به‌طور حتم تا پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت همه مردم و مسئولان استان هرمزگان را نگران کرد. در شرایطی که استان هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد. گزارش‌های جدید نشان‌دهنده کاهش استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در این استان است.
شاید نکته مهم داستان چند روز گذشته استان این باشد که هزاران مسافر به‌صورت خودرویی و شناور در سایه کاهش محدودیت‌های کرونا، خود را به قشم رساندند. هزاران مسافر با خودرو و شناور خود را به قشم رساندند تا هم تعطیلات را در این جزیره بگذرانند و هم از هوای مطبوع این روزهای هرمزگان و جزایر آن بهره برند. در چند روز گذشته حجم مسافرانی که با خودرو قصد رفتن به قشم از طریق اسکله پهل به لافت را داشتند، به‌قدری زیاد بود که به گفته برخی مسافران برای سوارشدن لندینگ‌کرافت حداقل ۲ تا ۳ ساعت معطل شدند. بهبود شرایط شیوع کرونا در قشم سبب شده تا محدودیت‌های اعلامی و ابلاغی برداشته شود و طی هفته گذشته و هفته جاری، روزهای بسیار شلوغ و پرمسافری را در قشم شاهد باشیم.
از سویی دیگر در شرایط کاهش محدودیت‌های کرونایی، شناورهای مسافری مسیر بندرعباس به قشم نیز با حداکثر ظرفیت در حال جابجایی مسافر هستند؛ که این وضعیت نگرانی مسئولان بهداشت و درمان استان را به دنبال داشته است چراکه شکستن پروتکل‌ها ممکن است هرمزگان را به‌روزهای تلخ کرونایی در پیک زمستانه این بیماری بازگرداند. در این شرایط، این روزها شهر بندرعباس نیز روزهای شلوغی را تجربه می‌کند. تردد خودرو پلاک شهرستان‌های مختلف در سطح شهر بندرعباس با باربندهای پر از وسایل خواب، حکایتی دیگر از بی‌توجهی به وضعیت شیوع ویروس کرونا و احتمال بازگشت به‌روزهای تلخ این بیماری را به ذهن متبادر می‌کند. همچنین افزایش تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا در استان این نگرانی را در بین مسئولان و مردمی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تقویت کرده که کاهش استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌ها، موجب خروج هرمزگان از وضعیت آبی و رفتن به وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شود. به دنبال این شرایط استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی کرونا تأکید کرده هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود. هرچند روز گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کردند که از مسافران ورودی به جزیره قشم در بندر پل و اسکله حقانی بندرعباس تست کرونا گرفته می‌شود و افراد مشکوک و یا مثبت هم به شهر مبدأ بازگردانده می‌شوند، اما این موضوع هم چندان عملی نشده است. پرسش مهمی که اینجا مطرح می‌شود اینکه وقتی مسافران بدون هیچ محدودیتی از استان‌های مختلف خود را به هرمزگان می‌رسانند چگونه می‌شود در داخل شهر جلو آن‌ها را گرفت؟! به‌هرحال شرایط شکننده این روزهای استان هرمزگان و شهر بندرعباس می‌طلبد محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری از سوی مسئولان استانی ستاد کرونا وضع و اجرایی شود چراکه با هشدار و التماس اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و مردم بی‌خیال، به‌راحتی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراموش کرده و استان با پیک خطرناک این بیماری درگیر خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها