استاندار هرمزگان:

تا پایان امسال نباید هیچ معتاد متجاهری در بندرعباس دیده شود



استاندار هرمزگان از روند احداث مرکز جامع نگهداری، درمان، توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادان متجاهر در منطقه ایسین شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در بازدید از روند احداث مرکز جامع نگهداری، درمان، توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادان متجاهر در منطقه ایسین شهرستان بندرعباس گفت: این مرکز با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ معتاد متجاهر تا پایان امسال ساخته می‌شود و پس از آن دیگر نباید هیچ معتاد متجاهری در سطح شهر بندرعباس مشاهده شود.

همتی روند فعلی ساخت این پروژه را کُند ارزیابی کرد و دستور داد تا روند ساخت و بهره‌برداری از آن تسریع شود.

او با بیان اینکه این مرکز دارای یک حلقه چاه آب و ۴ هکتار زمین مستعد کشاورزی است، افزود: معتادان بهبود یافته در این مرکز مشغول به کار خواهند شد.

استاندار هرمزگان گفت: کارگاه‌های مختلف تولیدی نیز برای اشتغال معتادان بهبود یافته در این مرکز راه اندازی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل؛ کارتن‌خوابی؛ معضلی که در این روزهای پاییزی، بندرعباس بیشتر از قبل با آن مواجه است. بیشتر، به این دلیل که معتادان و متکدیان از سرمای هوا در دیگر شهرها به گرمای جنوب و بندرعباس پناه می‌آورند.
امسال اما، تفاوتش با سال‌های قبل، جولان ویروس کرونا در شهر است که همین موضوع آسیب‌های کارتن‌خوابی را هم برای کارتن‌خوابان و هم برای دیگران تشدید کرده است.
در روزهایی ابتدایی شیوع کرونا در جهت خدمت‌رسانی به معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها که آسیب‌پذیرترین قشر در مقابل این ویروس کشنده هستند بهزیستی هرمزگان طرحی را تحت عنوان «موبایل ون» اجرا کرد.
در این طرح از طریق خودروی ون و با همراهی پرستار و مددیار (از افراد بهبود یافته) در مناطق پر خطر، آسیب‌خیز و پاتوق‌ها، لوازم اولیه بهداشتی ازجمله سرنگ یک بار مصرف، ماسک‌های بهداشتی، ژل ضدعفونی کننده دست، موادشوینده و دستکش لاتکس به همراه یک وعده غذا در اختیار معتادان قرار می‌گرفت. پاتوق‌های آن‌ها هم ضدعفونی می‌شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها