دبیر هیئت کوهنوردی رودان:

تکذیب نجات ۳۱ کوهنورد رودانی/ عملیات جست‌وجویی صورت نگرفته است


نویسنده: صبح ساحل

دبیر هیئت کوهنوردی رودان گفت: نجات ۳۱ کوهنورد گم شده در ارتفاعات منطقه دهکار شهرستان رودان که روز گذشته به نقل از مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در خبرگزاری های استانی و منطقه ای منتشر شده بود را تکذیب می کنم.

جابر نجفی، دبیر هیئت کوهنوردی رودان در گفتگو با صبح ساحل گفت: خبر نجات ۳۱ کوهنورد در رودان که در فضای مجازی منتشر شد، کاملا کذب است و هیچ گونه عملیات جستجو و امدادی برای پیدا کردن گروه از طرف هیچ نهادی صورت نگرفته است.

او  ادامه داد: برنامه‌ی صعود با حضور ۳۱ نفر از ساعت ۶:۱۵ صبح شروع شد و صعود به قله با تمام نفرات با موفقیت صورت گرفت، در هنگام فرود از قله، با توجه به تغییرات شرایط آب و هوایی و وزش باد شدید، با تصمیم سرپرست گروه و به جهت اطمینان بیشتر و برای جلوگیری از خطر سقوط احتمالی، مسیر فرود کمی تغییر پیدا کرد که موجب شد ساعت پایان برنامه تغییر کند.

دبیر هیئت کوهنوردی رودان افزود: در نهایت تصمیم بر این شد که به خاطر تاریکی هوا و احتمال آسیب دیدن افراد با جمعیت هلال احمر رودان تماس گرفته شود که خوشبختانه برنامه بدون هیچ گونه آسیب دیدگی و در نهایت سلامت تمامی افراد به پایان رسید.

نجفی تاکید کرد: خبر گم شدن گروه کاملاً بی‌پایه و اساس بوده و عملیات جست و جو نیز صورت نگرفته است بلکه فقط نیروهای هلال احمر در پایین قله آماده بودند که درصورت حادثه احتمالی به‌موقع اقدام کنند.

 

گفتنی است؛ روز گذشته مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از نجات ۳۱ کوهنورد گم شده در ارتفاعات منطقه دهکار شهرستان رودان خبر داده و گفته بود:  حال عمومی همه کوهنوردان نجات یافته مساعد است و تنها یک نفر از آنان دچار مصدومیت جزئی شده بود که به صورت سرپایی مداوا شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها