دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با نماینده ولی فقیه

ظرفیت های هرمزگان نیازمند نگاه یکپارچه اقتصادی است



حجه الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس با بیان اينکه نبض هرمزگان درامور اقتصادی و دارایی استان می تپد و این اداره کل یکی از دستگاه های کلیدی استان است افزود؛ آمار اقتصادی و ظرفیت هایی که مدیر کل اقتصادی و دارایی استان به آن اشاره نمود جای دلگرمی دارد و همانگونه که عنوان شد سیاست گذاری های اقتصادی مهمتر از بحث دارایی است که موجب تحولات بزرگ خواهد شد و نگاه و دیدگاه خاصِ مدیر محترم جدید اقتصاد و دارایی استان،  خوشحال کننده است. 
به گزارش صبح ساحل،امام جمعه بندرعباس ضمن اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در استان افزود ؛اعتماد به بخش خصوصی و خصوصی سازی باید انجام شود و عزم و اراده ی لازم در این زمینه باید ایجاد شود.
برای رشد استان راه را برای سرمایه گذار تسهیل کنید
ایشان در ادامه گفت: ساختار و سیستم با سرمایه گذار و سرمایه گذاری همراه نیست و باید برای رشد استان این امر تسهیل شود.
عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اينکه کشور اگر می خواهد به رشد اقتصادی برسد باید به بخش خصوصی اعتماد کند و به درآمدهای پایدار متکی گردد، به اهمیت درآمد مالیاتی در کشور اشاره کرد و افزود؛بخش عظیمی از درآمد پایدار مالیات است.
حجه الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اينکه نگاه جدید به مجموعه اقتصادی و دارایی ، نگاه خوبی به آینده اقتصادی استان است و بنده قلبا از این موضوع خوشحالم، افزودند؛ من هم همراهی خود را اعلام می کنم و در گشودن این گره ها در کنارتان خواهیم بود تا صدایی باشیم برای راهگشایی و توسعه اقتصادی استان.
عبادی زاده در ادامه افزودند؛این ظرفیت های اقتصادی با آمار بیکاری و فقر مطابقت ندارد و این در حالی است که سرریز فقیر استان های مجاور نیز وارد هرمزگان می شود. ایشان در ادامه با بیان اینکه رابطه ی معنا داری بین فقیر و بیکاری در جوانان است افزودند؛ باید توجه ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی صنایع استان داشت که موجب توسعه و آبادانی و رشد خواهد شد .
در این دیدار حجة الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس ضمن تبریک و خوشحالی بابت انتصاب دکتر مهدی دسینه با تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان امور اقتصادی و دارایی هرمزگان برای همه ی خدمت گذاران این عرصه آرزوی سلامت و توفیق کرد.
مردمی سازی اقتصاد کلید رشد و توسعه کشور
دسینه نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان نیز در این دیدار با تاکید بر ظرفیت های اقتصادی استان با توجه موقعیت جغرافیایی استان گفت: هرمزگان پنجمین استان تعیین کننده بودجه کشور است و با وجود ظرفیت هایی همچون نفت و گاز، دریا، خطوط ۴ گانه حمل و نقل ارتباطی،جزایر استراتژیک، گمرک، مناطق ویژه اقتصادی، شهرک های صنعتی و... بیش از همیشه نیازمند یک نگاه سیستماتیک و یکپارچه اقتصادی است و نظم و انضباط مالی بسیار حیاتی است‌
وی در ادامه گفت: در هرمزگان و در امور اقتصادی و دارایی همواره بخش دارایی مورد اقبال بوده تا اقتصادی که با توجه به بسترهای استان، شرایط ویژه ی اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه این نگاه مستلزم تغییر است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت ؛ مردمی سازی اقتصاد از اولویت هایی است که در قالب تامین مالی پایدار،خصوصی سازی، شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد موجب رشد کشور و اعتمادسازی مردم خواهد شد.
نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان با بیان اینکه ۶۵ درصد مردم هرمزگان دارای سهام عدالت هستند افزود؛۳۰درصد سهامداران سهام عدالت در هرمزگان روش مستقیم و ۷۰ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در ادامه گفت؛ در خصوص سهام عدالت و ثبت نام در سامانه سجام اطلاع رسانی وسیعی در سطح استان انجام شد و خوشبختانه برای برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری استان، آمادگی لازم وجود دارد.
مهدی دسینه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به پیگیری صدور سند اموال دستگاه های دولتی گفت؛ تلاش برای صدور اسناد و همچنین فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی از مسائل مورد توجه در امور اقتصادی و دارایی هرمزگان است و انتظار بر این است که کلیه دستگاه های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را بعمل آورند تا ساماندهی اموال دولت به سرعت انجام پذیرد. 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع افزود: با توجه به گردش بالای مالی این صنایع در استان و وجود بسیاری از صنایع اصلی و درآمدزا در هرمزگان ، تزریق منابع مالی بزرگ در جهت کمک به توسعه همه جانبه استان، امری ضروری به شمار می رود و  تدبیر حضرتعالی، استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس می تواند در این باره بسیار تعیین کننده باشد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها