نماینده ولی فقیه هرمزگان :

استادان دانشگاه علوم انسانی اسلامی را پایه‌ریزی کنند



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر تمدن‌سازی نوین اسلامی در جامعه گفت: استادان دانشگاه به‌عنوان قشر فرهیخته و مبتکر باید با تصفیه آثار علوم انسانی غربی، علوم انسانی اسلامی را پایه‌ریزی کنند و در جامعه ترویج دهند .

 

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در دیدار حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و هیئت همراه، نقش دانشگاه‌ها و استادان دانشگاهی را در ایجاد تمدن نوین اسلامی مهم  و تأثیر‌گذار خواند و مطرح کرد: دانشگاه به عنوان مغز متفکر و سازنده جامعه باید مسیر حرکت خویش را منطبق بر ارکان اسلامی بنا و با تأسی از قرآن کریم مسیر حرکت خویش را هموار کند.

امام‌جمعه بندرعباس نوگرایی، نوآفرینی، ایجاد شور و نشاط و جذابیت علمی را در فضای علوم‌ انسانی خواستار شد و گفت: کتب علوم انسانی باید بر اساس موازین اسلامی با ایجاد جذابیت، نوآوری و خلاقیت همراه باشد تا علاوه بر جذب جوانان به این مهم، بتوانند تمدن نوین اسلامی را در جامعه نهادینه کند.

تحقق عدالت آموزشی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار گزارشی از خدمات این دانشگاه در استان ارائه کرد و گفت:  استان هرمزگان با دارابودن  ۱۸ واحد و مرکز دانشگاهی نزدیک به حدود ۵۰ درصد بار آموزش عالی استان را به دوش دارد و با عزم جهادی بر آن است تا در این مسیر خطیر خدمات قابل توجهی را در نقاط مختلف استان هرمزگان در راستای عدالت آموزشی ارائه کند.

احسان کامرانی توسعه رشته‌های علوم‌ انسانی و استفاده از ظرفیت و توان استان را برای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: این دانشگاه با بیشترین رشته محل و اعضای هیئت علمی و دانشجو درحال خدمات‌رسانی به جامعه علمی استان هرمزگان است.

وی ابراز امیدواری کرد، بتوان با استفاده و به‌کارگیری از توان و ظرفیت بهتر و بیشتر از امکانات پیش‌رو برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر حرکت کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها