مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم :

طراحی مکانیزم هایی برای تسهیل فرآیند تجارت در منطقه آزاد قشم



رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:  با برنامه ریزی، کاهش بروکراسی و همفکری در مورد برخی دستورالعمل‌ها، می‌توانیم شاهد حل مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی و رونق فعالیت آنها در قشم باشیم.

 

به گزارش خبرنگار صبح ساحل از قشم حمیدرضا مؤمنی در دیدار با رییس گمرک ایران جزیره قشم، با تبریک به مناسبت روز جهانی گمرک، اظهار کرد: جزیره قشم با وجود افزون بر 200 کیلومتر مرز دریایی یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های تجارت خارجی است که برای مدیریت صحیح و دقیق آن نیازمند همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌هاست.
وی ادامه داد: بخش اعظمی از فعالیت‌های اقتصادی در جزیره قشم از سال‌های دور براساس تجارت و بازرگانی شکل گرفته است و نمی‌توان بدون داشتن برنامه و با تغییر ناگهانی دستورالعمل‌ها برای این حوزه ایجاد مانع کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رابطه مستقیم میان قاچاق و سخت‌گیری‌های گمرکی، تصریح کرد: قاچاق فرزند ناخلف فعالیت‌های تجاری است و بررسی‌ها نشان داده که هرچه سخت‌گیری در گمرکات افزایش پیدا کند، قاچاق رونق می‌گیرد.
به گفته مؤمنی؛ باید با طراحی مکانیزم هایی، شرایط برای تسهیل و ارائه خدمات شایسته و بهتر به تجار و بازرگانان فراهم شود تا از این طریق رضایتمندی مراجعان افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: کاهش بروکراسی یکی از مسائلی است که می‌تواند افزایش رضایت بازرگانان را در پی داشته باشد و این موضوع با آسیب‌شناسی و هم‌فکری میان گمرک سازمان منطقه آزاد قشم و گمرک ایران قابل دستیابی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تاکید کرد: برخی مشکلات ایجاد شده جهت واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد قشم با هماهنگی و تدبیر قابل حل است و از این طریق می‌توان زمینه‌ساز جهش تولید و ایجاد اشتغال در منطقه بود.
مؤمنی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم به‌عنوان یک سازمان حاکمیتی که در عرصه اقتصادی با هدف توسعه صنعت و تجارت به‌طور مستقیم با مقوله گمرک ارتباط تنگاتنگ دارد، وظیفه خود می‌داند که ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر را در راستای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی قشم تسهیل و تسریع کند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای شفاف‌سازی، تصریح کرد: ایجاد شفافیت سرلوحه فعالیت‌ها و انجام خدمات در سازمان منطقه آزاد قشم است.
مؤمنی در پایان گفت: سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی دارد تا در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با هماهنگی و همفکری با مجموعه گمرک ایران برای حل مشکلات موجود پیش روی تولیدکنندگان همکاری کند.
براساس این گزارش، رییس گمرک ایران جزیره قشم نیز در این جلسه گفت: تسهیل و تسریع فرآیند ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر در جزیره در راستای عمل به شعار سال یعنی جهش تولید در دستور کار قرار دارد.
علیرضا قنبری با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای گمرک جهت ارائه خدمات به مراجعان گفت: با وجود برخی مشکلات و سختی‌های دوران کرونا، کارکنان گمرک ایران جزیره قشم با تمام توان و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود جهت رضایتمندی بازرگانان و تجار فعال در جزیره قشم فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته تسهیلات ویژه‌ای از سوی گمرک برای فعالین اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان به‌عنوان بخش‌های مهم زنجیره تولید در جزیره قشم پیش‌بینی گردیده است.
رییس گمرک ایران جزیره قشم در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مجموعه جهت افزایش رضایتمندی مراجعان، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز مکانیزه ورود اطلاعات گمرکی برای ارائه خدمات، اجرای برخی برنامه‌ها جهت کاهش ایستایی کالا و کار در گمرک، مدیریت تردد کالاهای وارداتی و صادراتی و اقداماتی در حوزه تجهیز و تامین زیرساخت‌های ارتباطی گمرک جزیره با هدف ارائه خدمات بهتر به بازرگانان اجرا شده است.
قنبری در پایان عدم آگاهی برخی تجار از قوانین را موجب ایجاد برخی مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: گمرک ایران آمادگی دارد تا با هماهنگی و همکاری سازمان منطقه آزاد قشم برای افزایش دانش و آگاهی بازرگانان نسبت به قوانین گمرکی دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برگزار کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها