همکاری دانشگاه ، توسعه شهر خلاق را شتاب می بخشد



مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس با بیان این مطلب افزود : دانشگاه ها ، ضلع اصلی شهر خلاق بندرعباس اند و همکاری و همراهی دانشگاهیان ، ما را برای رسیدن به اهداف شهر خلاق ، یاری می دهد .
به گزارش صبح ساحل، "احمد پایدار" در نشست با رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان و رئیس اداره پژوهش و فناوری این دانشگاه با اشاره به چگونگی پیوستن شهر بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی ، هنری و اقتصادی مرکز استان هرمزگان را قابل توجه خواند و گفت : - رونق کسب و کار کارآفرینان حوزه صنایع دستی و آیین های فاخر سنتی بندرعباس از اهداف اصلی مرکز خلاقیت شهرداری است و این مرکز با افتخار از دانشگاهیان و مفاخر برای گسترش این حوزه ، دعوت می کند . وی اظهار داشت :دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان از جمله مراکز مهم علمی است که می تواند برای سرعت بخشیدن به تحقق اهداف شهر خلاق ، پیشرو باشد .
   
        
 
وی اظهار امیدواری کرد طرح های مشترک شهرداری بندرعباس و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان ، در میان مدت بتواند در تحقق این اهداف ، تاثیر گذار باشد . در این نشست ، "مهدی میرزاده کوهشاهی" رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان پیوستن شهر بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو را فرصتی برای گسترش دانش ، معرفی جهانی بندرعباس ، رونق کسب و کار و توسعه گردشگری شهر خلاق دانست و آمادگی این دانشگاه را برای همکاری همه جانبه در راستای توسعه پایداری شهری بر مبنای مشارکت دانشگاهیان ، فرهنگیان ، شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر اعلام کرد . "سلمان کمالی زاده" رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان نیز از پژوهش و کار علمی و تحقیقاتی بعنوان زیر بنای توسعه یاد کرد و گفت : این اداره با بهره گیری از خلاقیت دانشجویان و پژوهشگران دانشگاهی آمادگی دارد طرح های مشترک خلاقانه را برای پیشبرد اهداف شهر خلاق بندرعباس به ویژه در زمینه گسترش صنایع دستی و هنرهای بومی ، اجرا کند . اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک و امضای تفاهمنامه همکاری از جمله مصوبات این نشست بود . 
شهر بندرعباس، پارسال به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در حوزه صنایع دستی و آیین های سنتی پیوست.
   
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها