هرمزگان مورد مثبت کرونای جدید را نداشته‌؛

خیز جزیره قشم برای موج جدید کرونا


نویسنده: سامیه طهورنیان

«فاطمه نوروزیان» از عدم مشاهده ی موردی از ابتلا به کرونای جهشی خبر داد و گفت: تا امروز در هرمزگان هیچ موردی از این کرونای جدید موسوم به کرونای انگلیسی مشاهده نشده است.
به گزارش صبح ساحل و به نقل از «فاطمه نوروزیان»، پایش وضعیت سلامت عمومی جامعه از سوی واحدهای بهداشت محیط و مراکزدرمانی هرمزگان در حال انجام است و موردی از ابتلای به کرونای جهش یافته یا کرونای انگلیسی در هرمزگان نداشته‌ایم. همچنین وزیر بهداشت از شناسایی هفتمین مبتلای کرونای انگلیسی در جنوب ایران خبر داده بود که مسافری از هلند بوده و دیروز به ایران رسیده است.
به گفته نمکی، خوشبختانه هیچ ردپایی از این ویروس در نزدیکان و افراد در تماس با او یافت نشده است. او از  مردم خواسته که به شایعات توجه نکنند و از انتشار آن و خبرهای بدون منبع رسمی نیز خودداری کنند. با توجه به گفته‌‌های سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، این مورد که در جنوب کشور شناسایی شده در هرمزگان نبوده است  و ارتباطی نیز با هرمزگان نداشته است.
گفتنی است که در هفته های گذشته و با آبی شدن شهرهای جنوب ایران سیلی از مسافران راهی بندرعباس و قشم شدند. علی‌رغم توصیه‌های هر روزه ستاد کرونای کشور برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، تنها در یکی از تورهای قشم 460 گردشگر بدون ماسک در تنگه چاهکو قشم حاضر شدند. 
در هفته گذشته، منابع رسمی از سه برابر شدن  تست مثبت کرونا در قشم خبر می دهند. سفر چند روزه گردشگران به قشم، درصد موارد کرونایی مثبت این منطقه را به شدن بالا برده است  و بخشی از این افراد را  فعالان اقتصادی جزیره تشکیل می‌دهند که در تست‌گیری‌های اخیر شناسایی شدند.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم روز گذشته از از آغاز تست‌گیری صنوف مختلف در این‌ جزیره با انجام بیش از 800 مورد آزمایش خبر داده و گفته‌اند که تست‌گیری کرونایی از صنوف مختلف با هدف شناسایی موارد مثبت و کمک به قطع زنجیره این ویروس انجام می‌شود.
منابع : تسنیم، روابط عمومی علوم پزشکی هرمزگان ، فارس، شبکه بهداشت و‌ درمان شهرستان قشم
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها