سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

در صورت مثبت شدن نتیجه تست کرونا؛ مسافران به شهرشان بازگشت داده می شوند



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در صورت مثبت شدن نتیجه تست، بیمار و همراهانش باید به شهر مبدا خود بازگردند و یا فرد بیمار با پرداخت هزینه شخصی (روزانه ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر) در قرنطینه اجباری بماند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز(۲۹ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، مسافران و گردشگرانی که از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس قصد سفر به جزایر قشم و هرمز را دارند، حتما قبل از سفر باید تست کرونا بدهند و در صورت منفی بودن جواب آزمایش می‌توانند به این جزایر سفر کنند.

وی اظهار کرد: در صورت مثبت شدن نتیجه تست، بیمار و همراهانش باید به شهر مبدا خود بازگردند و یا فرد بیمار با پرداخت هزینه شخصی (روزانه ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر) در قرنطینه اجباری بماند.

به نوشته ایسنا، این مقام مسئول با اشاره به اعتبار ۷۲ ساعته نتیجه تست‌های کرونا، گفت: شهروندان ساکن جزیره قشم و هرمز و افرادی که کار ضروری دارند، بدون انجام تست کرونا مجاز به سفر هستند.

وی با بیان اینکه شمار جانباختگان مبتلا به کرونا در استان هرمزگان به ۱۰۱۶ نفر رسید، اضافه کرد: اکنون از ۱۱۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان هرمزگان، ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۷ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه اکنون ۱۴۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی هستند، خاطرنشان کرد: خطر شیوع بیشتر ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در بین کودکان و نوجوانان سنین ۵ تا ۱۷ سال بسیار جدی است.

وی ادامه داد: به دلیل ارتباط‌های تجاری و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، هرمزگان یکی از استان‌های پرخطر کشور از نظر گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی است.

نوروزیان از مردم هرمزگان خواست برای جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته انگلیسی به استان و مقابله با گسترش ویروس کرونا، در محیط‌های سربسته علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از دو ماسک استفاده کنند.

وی در پایان عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت سرعت انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی ۷۰ درصد و مرگ و میر آن هم ۳۵ درصد بیشتر از ویروس کرونا است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها