رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

وجود کرونای جهش یافته در هرمزگان هنوز تایید نشده است



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کرونای جهش یافته تاکنون در هرمزگان مشاهده نشده است.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی در جمع خبرنگاران که به صورت برخط برگزارشد، گفت: ۶ نمونه مشکوک ویروس جهش یافته از استان به آزمایشگاه تهران ارسال شده که تاکنون تایید نشده است.
وی با اشاره به اینکه کرونا کوچک و بزرگ نمی‌شناسد افزود: ۲۰ کودک در بخش کووید بیمارستان کودکان بندرعباس بستری هستند که تست کرونای یک نفرمثبت شده است.
فرشیدی افزود: همه مبادی ورودی و پرواز‌های خارجی کنترل می‌شود و از مسافران حتی اگر جواب تست منفی هم داشته باشند، مجدداً تست گرفته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مقرر شده تا آخر فروردین تور‌های گردشگری در استان فعالیت نداشته باشند و اگر اقدام کنند، خلاف قانون است.
فرشیدی افزود: اگر موارد مثبتی هم تایید شد فضا‌های مناسبی برای قرنطینه آنان در شهرستان‌های مختلف در نظرگرفته شده است و تیم‌های نظارتی ۴ روزآنان را قرنطینه می‌کنند.
وی افزود: توزیع واکسن به دلایل مختلف از جمله امنیت سالم رسیدن به مقصد که باید در دمای ۲۰ درجه زیر صفر نگهداری و حمل شود بین استان‌های کشور متفاوت بوده که وزارت بهداشت هم این موضوع را قبول دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: البته مرحله دوم هنوز به دست ما نرسیده است و سلامت در توزیع نیز مهم است.
وی افزود: تاکنون ۸۰ دوز واکسن دریافت کرده‌ایم و در مرحله دوم توزیع قطعاً سهم بیشتری به هرمزگان می‌دهند و در مرحله دوم همه کادر درمان را واکسینه می‌کنیم و مرحله سوم وارد تزریق واکسن به افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پاسخ به سوالی که چرا بعد از دانشگاه علوم پزشکی مکانی را پلمپ می‌کند بعد از چند ساعت آن مکان باز می‌شود، افزود: هدف ما اذیت کردن مردم نیست و به جای تعطیلی، جرایم را بالا می‌بریم و گروه‌های نظارتی دانشگاه و قوه قضاییه بر آن نظارت بیشتری دارند.

فرشیدی با اشاره به اینکه به غیر از بندرعباس در شهرستان میناب هم آزمایشگاه تشخیص کرونا راه اندازی شده است، گفت: آزمایشگاه بندرلنگه هم در هفته نخست اسفند با تامین نیروی انسانی مجرب راه اندازی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از تجمع کارگران فصلی به صورت موردی تست کرونا گرفتیم که مورد مثبتی نداشتیم به غیر از کیش که موارد مثبتی از تجمع کارگران خارجی داشتیم که دستورات لازم ابلاغ شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در مورد تاکسی‌های سطح شهر نیز حتماً تذکر و هشدار می‌دهیم و مصوبه ستاد استانی را نیز صادر کرده‌ایم که ضعف در ضدعفونی را جبران کنند.
فرشیدی گفت: هر فوتی کرونا در استان تن ما را می‌لرزاند و هر فوتی ما را شدیدا متأثر می‌کند، ولی کادر درمان ما در استان خیلی خوب کار کرده‌اند و وضعیت ما نسبت به کشور و دیگر استان‌ها خیلی بهتر است.
وی افزود: روزانه با بیمارانی سر و کار داریم که اگر اندکی زودتر مراجعه می‌کردند، می‌توانستیم بهتر درمانشان کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در مورد پشه آئدس با زحمت ویژه‌ای در حال پیگیری هستیم و موردی از بیماری مرتبط با این پشه در استان مشاهده نشده است.
 
منبع:صداوسیما
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها