وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

تکلیف سفرهای نوروزی مشخص شد



وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: طرحی برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ آماده شده و در نهایت در ستاد ملی کرونا به‌تصویب رسیده است.

به نقل از تسنیم، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز درباره برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای نوروز 1400 گفت: با ستاد ملی کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی جلسات زیادی داشتیم که این جلسات با حضور مسئولان وزارت گردشگری، وزارت بهداشت و وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه برگزار شد.

مونسان با اعلام اینکه طرحی برای سفرهای نوروزی 1400 آماده شده و در نهایت در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده است افزود: سه نوع سفر داریم که دو نوع آن مدیریت‌شده در قالب تورهای گردشگری و اقامت در محل‌های مجاز گردشگری است که وزارت بهداشت کمترین دغدغه را در ارتباط با این سفرها دارد چرا که تحت پروتکل‌های بهداشتی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ابراز اینکه "چیزی که موجب نگرانی ما است سفرهای انبوه بدون برنامه است" گفت: این‌که هرکس با ماشین شخصی راهی سفر شود و در هرجا اقامت داشته باشد غیر قابل کنترل است.

وی با تأکید به اینکه هرگونه کمپ، زدن چادر و ایجاد اجتماع ممنوع است، خاطرنشان کرد: سفرهای نوع یک و دو را که عمدتاً برای گردشگری اقتصاد و درآمد داریم پس از یک سال رکود در برنامه داریم و در تلاشیم که نوع سوم سفرها را مدیریت و کنترل کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها