طی یک سال؛

رشد 9 درصدی صادرات و واردات در بندر نفتی خلیج فارس



مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۷ میلیون و ۳۶۶ هزارتن فعالیت در حوزه صادرات و واردات امسال در بندر نفتی خلیج‌فارس به ثبت رسیده که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته نمودارها رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا محمدی کرجی‌ران روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: در ۱۱ ماهه امسال عملکرد بندرگاه نفتی خلیج فارس در بخش بنزین افزون بر پنج میلیون و ۸۰۰ هزارتن و در حوزه بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی) ۶۰۰ هزار تن بوده که رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تعداد کل شناورهای پهلو داده شده در این بندر نفتی در ۱۱ماهه سال جاری را نیز یک‌هزارو ۱۲۶ فروند اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۲۷ فروند شناور درحوزه بانکرینگ، ۲۰۴ فروند شناوردر حوزه حمل بنزین و مابقی دیگر شناورهای حمل فرآورده‌های نفتی بوده است.

 

"در کنار بندر شهید رجایی و درست در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بندر دیگری به نام "بندر نفتی خلیج فارس" قرار دارد، این بندر به عنوان مجموعه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با هدف افزایش سهم کشور از بازار بانکرینگ، صادرات، واردات،ترانزیت و جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی در خلیج‌فارس و دریای عمان درحال فعالیت است.

سالانه ۵۰هزار کشتی از تنگه هرمز عبور می‌کند که ظرفیت بزرگی برای بانکرینگ در بندر خلیج‌فارس ایجاد می‌کند و با سوخت‌رسانی به کشتی‌های خارجی می‌توان تجارتی پرسود را عاید کشور کرد.

بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهم‌ترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی نقش مهمی در توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی دارد.

سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و شناورهای کوچک و بزرگ در دریا و یا اسکله را بانکرینگ می‌گویند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها