خودروهای بالای 3 میلیون تومان جریمه توقیف می شوند



رییس پلیس راهور ناجا از توقیف خودروهای بالای سه میلیون تومان جریمه و افزایش سقف جریمه ها در کشور خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، سردار سید کمال هادیانفر در مورد توقیف وسایل نقلیه دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه هم گفت: با موافقت فرمانده محترم ناجا و با توجه به جرائم کرونا و ... تصمیم برآن شد تا خودروهای بالای یک میلیون تومان جریمه، توقیف نشوند. ما در سیستم اعمال کردیم و خودروهای بالای سه میلیون تومان جریمه مشمول توقیف می شوند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در مورد آموزشگاه های رانندگی نیز آموزشگاه داران و مربیان یکسری درخواست هایی داشتند که به آن رسیدگی شد، در مورد خدمات سامانه راهور ۱۲۰ و قطع شدن آن نیز گفت: سامانه راهور ۱۲۰ خدماتش را به مردم ارائه می دهد و قطع نیست. بسیاری از خدمات از جمله رسیدگی به اعتراضات، شماره‌گذاری، کلاس آنلاین و .. .در راهور ۱۲۰ انجام می شود. و به زودی مراحل احراز هویت هم در این سیستم انجام خواهد شد. این سایت پر مراجعه‌ترین سایت در بین سایت‌های پلیس است و  بیش از سه میلیون مراجعه داریم که ممکن است به سبب همین تراکم گاهی کند شود که به زودی این اشکالات هم برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جریمه های رانندگی به چه حسابی واریز می‌شود، گفت:  تمام جرائم رانندگی چه در حوزه تخلفات رانندگی و چه کرونا تماما به خزانه دولت واریز می شود و دولت و سازمان برنامه و بودجه در مورد آن تصمیم می‌گیرند. به طور متوسط سالانه حدود ۴۰۰۰ میلیارد از محل جریمه ها به خزانه دولت واریز می‌شود و اینطور نیست که مبلغی مستقیم به حساب پلیس برود. طبق قانون دستگاه ها هر کدام سهمی دارند که به عنوان مثال ۶۰ درصد به وزارت راه و شهرداری ها تعلق می‌گیرد و حدود ۱۵ درصد هم باید به پلیس اختصاص پیدا کند.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد ترددهای بین شهری نیز گفت: تردد در شهرهای آبی به آبی و زرد به زرد محدودیتی ندارد و فقط افرادی که سفر می‌کنند باید دقت داشته باشند که وارد شهرهای نارنجی و قرمز نشوند و از کمربندی ها یا در شهرهای فاقد کمربندی از مسیرهایی که همکاران ما مشخص کرده اند عبور کنند تا مشمول جریمه نشوند.

به گفته هادیانفر به زودی سیستم یک پارچه شده و قبض های جریمه حذف خواهد شد

به گفته هادیانفر ممنوعیت تردد شبانه نیز در تمام شهرهای کشور وجود دارد و از ساعت ۲۱ تا سه بامداد خودروهای غیرمجاز اجازه تردد نداشته و به وسیله دوربین ها یا از سوی ماموران جریمه خواهند شد.

وی در مورد پرداخت جرائم رانندگی به خصوص جرائم مرتبط با کرونا نیز گفت: در مورد جریمه‌ها باید بگویم که اولین جریمه‌ای که ارسال می شود قابل پرداخت نیست. این جریمه ظرف ۷۲ ساعت بررسی می شود و بعد از بررسی اگر تایید شد آن جریمه باید پرداخت شود. در آن صورت شماره شناسه و مبلغ قبض نیز اعلام می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۴۰ درصد ماموران پلیس راهور دارای قبض جریمه و ۶۰ درصد نیز مجهز به دست افزارهای هوشمند سپهر هستند، گفت: در مورد دست افزار که مشکلی وجود ندارد، اما در مورد قبض جریمه بارها تاکید شده که شهروندان صبر کنند تا پیامک برایشان ارسال شود و با قبض به بانک مراجعه نکنند. چرا که پیامک دارای شناسه پرداخت بوده و می‌توانند به وسیله آن مبلغ جریمه را پرداخت کنند.

هادیانفر ادامه داد: البته ما توقیف ها را به حداقل ممکن رساندیم و ابلاغ هم کردیم که با تذکر و اعمال جریمه موضوع را حل و فصل کنند. ضمن اینکه یکسری موارد اجتناب ناپذیر است مانند تصادفات جرحی و فوتی و خودروهای دارای دستور قضایی و ... که باید توقیف شوند.

 

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها