میدان بزرگ میوه و تره بار بندرعباس افتتاح شد



با دستور رییس جمهور، میدان بزرگ میوه و تره بار بندرعباس به نمایندگی از ۳۸ پروژه شاخص شهرداری‌های استان هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان صبح امروز(۱۴ اسفندماه) در حاشیه آغاز به کار میدان بزرگ میوه و تره بار بندرعباس، افزود: میدان بزرگ میوه و تره بار بندرعباس به نمایندگی از ۳۸پروژه شاخص شهرداری‌های استان هرمزگان، در دوازدهمین پنجشنبه امید از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد.

وی عنوان کرد: میدان بزرگ میوه و تره بار بندرعباس با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال احداث شده و برای دو هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: ۳۸ پروژه شاخص در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان توسط شهرداری‌ها اجرایی شده است.

همتی با بیان اینکه هرمزگان به تناوب و به صورت ماهانه در آیین افتتاح پروژه های ملی توسط رییس جمهور حضور دارد، افزود: پروژه هایی که توسط رییس جمهور افتتاح شدند، در مجموع با اعتبار یک هزار و ۱۳۱ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده‌اند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: احداث بلوار و پارک خطی بلوار المهدی میناب، مجتمع تجاری شهرداری سرگز احمدی حاجی آباد، ایجاد و توسعه شبکه معابر بندرلنگه، اسفالت معابر و اجرای میدان سردار شهید حاجبی رودان، اسفالت محلات سطح شهر قشم،  بلوار امام خمینی (ره) بستک، بلوار پیامبر اعظم (ص)جاسک، پارک دولت پارسیان و بلوار شهدای مدافع حرم ابوموسی برخی از مهمترین پروژه های افتتاح شده است.

گفتنی است که میدان میوه و تره بار جدید بندرعباس پس از کش و قوس فراوان و نگرانی از اینکه میدان قدیم میوه و تره بار به سرنوشت بازار ماهی فروشان در شیوع کرونا دچار شود، قرار بود یکم تیرماه و همزمان با روز اصناف به بهره برداری برسد اما ابه امروز به سرانجام نرسید.

میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس 30 برابر میدان فعلی مساحت دارد و حدود 100 غرفه برای عرضه میوه و تره بار را در خود جای داده است.

میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس که 24 هکتار مساحت دارد، دارای مغازه خرده فروشی میوه، غرفه سبدسازی، رستوران و فست فود، سوپرمارکت، دفتر حمل و نقل، سوئیت و میهمان‌پذیر، غرفه بسته بندی، وانت تلفنی و تاکسی تلفنی، شعب بانک، نانوایی، ایستگاه پلیس و آتش نشانی، غرفه خیمه دوزی، دفترخدمات پستی، غرفه فروش کارتن، مجتمع تعمیرگاهی، خدمات موبایل، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی، دو دستگاه باسکول، محوطه جهت پارک گاری‌ها و پارکینگ‌های مسقف برای پرسنل و کسبه، کارگاه‌های تولید سبد، مجموعه تعمیرگاهی برای خودروهای سبک وسنگین، دفتر سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس، 13 هکتار پارکینگ و معابر، 5 هکتار فضای سبز با پکیج تصفیه فاضلاب جهت استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز و.... است.

میدان جدید میوه و تره بار که در فروردین 1390 بصورت رسمی و با حضور وزیر وقت کشور کلنگ زنی و وارد فاز اجرا شدو حالا پس از 9 سال به بهره برداری رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها