سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

خبری از سهمیه بنزین نوروزی نیست



سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: درباره تخصیص سهمیه بنزین نوروزی مازاد بر سهمیه ماهانه، هیچ تصمیمی ازسوی هیئت دولت به وزارت نفت ابلاغ نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فاطمه کاهی گفت: با توجه به شرایط ادامه شیوع کرونا در کشور و مخاطره‌هایی که سفرهای نوروزی می تواند از نظر گسترش شیوع ویروس کرونا برای مردم داشته باشد، بعید به نظر می رسد که شاهد تخصیص سهمیه نوروزی بنزین باشیم.

وی اعلام کرد: تا این لحظه، هیچ تصمیم یا مصوبه‌ای درباره تغییر در سهمیه‌بندی بنزین برای سال ۱۴۰۰ ابلاغ نشده و اگر در ایام باقیمانده از سال نیز در این باره مصوبه‌ای تازه ابلاغ نشود، با آغاز سال نو سهمیه بنزین فروردین‌ماه، مطابق ماه‌های گذشته در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت ها شارژ می‌شود.

از ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۸ که سهمیه‌بندی بنزین با دو نرخی شدن آن به سیستم عرضه سوخت کشور بازگشت، تا امروز ۱۷ نوبت سهمیه ماهانه بنزین در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها شارژ شده است.

به گزارش صبح ساحل، سهمیه‌بندی سوخت در ایران طرحی برای هدف‌مندی مصرف سوخت در کشور بود که از تیر ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۹۴ اجرا شد.به همین منظور برای تمامی خودروها در ایران کارت هوشمند  سوخت صادر گردید و تمامی تلمبه‌های جایگاه های سوخت مجهز بهدستگاه های کارتخوان  و پین پد شدند. در سوم خرداد ۱۳۹۴، بنزین تک‌نرخی شد و به این ترتیب، سهمیه‌بندی متوقف گردید. با این حال در آبان ماهِ سالِ ۱۳۹۸، مجدداً بنزین سهمیه بندی و دو نرخی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها