خلیج فارس تا پایان هفته مواج خواهد بود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از افزایش تا به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: وزش باد‌های نسبتا شدید غربی که از بامداد دیروز مناطق دریایی و ساحلی استان را فرا گرفته است، تا پایان هفته جاری با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

سی سی پور گفت:امروز بیشینه سرعت باد در جزایر غربی استان (کیش و لاوان)، مناطق شرقی جاسک و مناطق جنوبی جزیره لارک پیش بینی می‌شود و در این مناطق سرعت وزش باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

او افزود: فردا نیز دریا با وزش باد‌های غربی مواج و متلاطم خواهد بود و روز سه شنبه به طور موقت از میزان سرعت باد در مناطق دریایی استان کاسته می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی به ویژه در جزایر خلیج فارس (کیش، لاوان، سیری، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی، هنگام و لارک) خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد شناور‌های مسافری و تجاری به ویژه در بنادر غربی استان اتخاذ شود.

سی سی پور افزود: روز چهارشنبه بر میزان سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان افزوده خواهد شد و احتمال اختلال در تردد‌های دریایی وجود دارد.

 

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها