انهدام باند قاچاق انسان در سیستان و بلوچستان



سعید راشکی دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از انهدام باند شبکه قاچاق انسان در این شهرستان خبر داد.

به نوشته بولتن نیوز، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان؛ سعید راشکی دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از انهدام باند شبکه قاچاق انسان در این شهرستان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر افزود: این شبکه به صورت سازمان یافته به قاچاق انسان از سیستان و بلوچستان  به داخل کشور و بعضاً به سایر کشورهای همسایه اقدام داشته است.

وی با اشاره به اینکه حجم ورودی اتباع توسط این باند در شبانه‌روز تا یک هزار و 500 نفر می‌رسید، ادامه داد: این باند با رصد اداره اطلاعات شهرستان ایرانشهر در روستای "تمپ ریگان" شناسایی و منهدم شده است.

راشکی افزود: در این زمینه 11 خوابگاه برای اسکان اتباع به صورت غیرمجاز ایجاد شده بود که با همکاری شورای روستا و دهیاری مربوطه تخریب شد. همچنین 6 نفر از سرشبکه‌های این باند توسط پلیس اطلاعات دستگیر شده‌اند که با قرار مناسب در بازداشت به سر می‌برند.

گفتنی است؛قاچاق انسان ممکن است در داخل یک کشور یا برعکس به صورت برون‌مرزی انجام شود. قاچاق انسان به دلیل تجاوز به حقوق قربانی بواسطه زور و به دلیل سوء استفاده ، جنایت علیه شخص می‌باشد و البته به مفهوم تبادل انسان است و الزاماً با جابجایی فرد همراه نیست. 

به گزارش صبح ساحل،قاچاق انسان ممکن است در داخل یک کشور یا برعکس به صورت برون‌مرزی انجام شود. قاچاق انسان به دلیل تجاوز به حقوق قربانی بواسطه زور و به دلیل سو استفاده، جنایت علیه شخص می‌باشد .قاچاق انسان به عنوان یکی از سریع‌ترین فعالیت‌های رو به افزایش سازمان‌های تبهکاری بین‌المللی شناخته می‌شود.

عکس تزئینی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها