استاندار هرمزگان: 

عملکرد 4سال اخیر در حوزه مخابرات با گذشته قابل قیاس نیست



فریدون همتی ظهرروز یکشنبه مورخه 99/12/17با مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان در این دیدار با بیان اینکه مخابرات و زیرساخت های آن که از حساسیت بالایی نیز برخوردار است، به دلیل اهمیت این بخش همواره مورد حمایت استان بوده است، اظهار داشت: به دلیل استقرار بنگاه های مهم اقتصادی و موقعیت استراتژیک هرمزگان، این استان متمایز از سایر استان هاست که باید زیرساخت های بخش مخابرات در این استان بیشتر از سایر مناطق کشور  توسعه پیدا کند و با رویکردی ملی اقدامات توسعه ای در این منطقه صورت بگیرد.

 وی افزود: علی‌رغم اهمیت بالای شبکه های ارتباطی در هرمزگان، توسعه زیرساخت های این بخش همتراز با سایر استان ها نبوده است اما طی دولت دوازدهم و با نگاه ویژه دولت، توسعه زیرساخت های ارتباطی با جدیت دنبال شد و عملکرد استان در این حوزه با گذشته قابل قیاس نیست.

 استاندار هرمزگان، دسترسی به ارتباطات و زیرساخت های این بخش را لازمه اصلی و جزء جدانشدنی زندگی مردم برشمرد و تصریح کرد: پاسخگویی به این نیازها، نیازمند سرمایه گذاری وسیعی است اما باید در راستای پاسخگویی به این مطالبات و درخواست ها برنامه مدونی طراحی شود که خوشبختانه با توجه به شناخت خوب مدیرعامل مخابرات ایران از نیازهای این بخش، طرح توسعه زیرساخت ها برای دسترسی مردم مناطق مختلف به شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۰ در هرمزگان اجرایی می شود.

 همتی، «اجرای 290کیلومتر فیبر USO» ، «اجرای 8 مسیر پروتکشن فیبر (فیبر پشتیبان) در شهرهای میناب، جاسک، سیریک، بندرخمیر، حاجی آباد، بندرلنگه، رودان و بندرعباس» و توسعه 21هزار پورت تلفنی را از جمله برنامه های مخابرات طی سال آتی برشمرد.

 

اجرای بیش از 500 کیلومتر فیبرنوری در سال آینده در هرمزگان

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این دیدار، با اشاره به سهم بالای این شرکت در زیرساخت های ارتباطی کشور، گفت: شرکت مخابرات هم به صورت مستقیم و هم از طریق شرکت های مختلفی که از زیرساخت های مخابرات استفاده می کنند، به مردم خدمات ارائه می کند.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها در شرایط کنونی یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است، گفت: شرکت مخابرات برای تحقق این هدف برنامه توسعه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دارد و در همین راستا طرح توسعه زیرساخت ها برای توسعه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در هرمزگان را از سه ماه پیش شروع کردیم که در سال 1400 اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، افزود: حدود 23 تا 25هزار پورت پرسرعت در استان هرمزگان راه اندازی می شود، علاوه بر اینکه بخش‌های اصلی زیرساختی نیز بازسازی می شود و یا ارتقاء پیدا می کند.

وی، توسعه شبکه IPNI استان، راه اندازی هفت دستگاه روتر پرظرفیت و 20 دستگاه سوئیچ با ظرفیت متوسط، تحویل و اجرای 500کیلومتر انواع فیبر نوری برای موارد بین شهری، شهری و روستایی، نوسازی سیستم های تغذیه مراکز پرظرفیت، کم ظرفیت و کافوهای نوری در راستای ارتقای کیفیت و پایداری سرویس در 60مرکز و کافو را از جمله طرح های مهم شرکت مخابرات در سال 1400 در هرمزگان عنوان کرد.

سلطانی با بیان اینکه بیش از 70میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها در هرمزگان اختصاص پیدا می کند، ادامه داد: تجهیزات شبکه دیتای استان مربوط به یک یا دو نسل قبل است که به محض تامین منابع، عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات جدید در استان آغاز می شود.

 

رشد 30 درصدی مشترکان پهن‌باند در هرمزگان

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین از رشد 30درصدی مشترکان پهن باند در یکسال گذشته خبر داد و گفت: نیازهای ارتباطی مردم و شرکت‌های ارائه دهنده خدمت به خدمات شرکت مخابرات رشد چشمگیری داشته که تلاش داریم در سال 1400 و در قالب برنامه مدون، هیچ درخواستی بر زمین نماند و تمام مطالبات این بخش پاسخ داده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها