اجرایی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت پالایش نفت بندرعباس



طرح طبقه بندی مشاغل برای کارکنان قراردادی تابع قانون کار در شرکت پالایش نفت بندرعباس به منظور بهبود و ارتقاء زیرساخت حوزه منابع انسانی اجرایی شد.
به گزارش صبح ساحل، طرح طبقه بندی مشاغل از طرح های مهم حوزه منابع انسانی ‌بود که با پیگیری های صورت گرفته و موافقت مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت، برای ساماندهی مشاغل نیروهای قراردادی شاغل در پالایشگاه نفت بندرعباس به مرحله اجرا در آمد.
 مدیر توسعه منابع انسانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با بررسی و پیگیری های انجام شده و اخذ مجوزهای لازم، طرح طبقه بندی مشاغل برای ٢ هزار و ٧٨٠ نفر از کارکنان قراردادی تابع قانون کار‌ شاغل در این شرکت از اول اسفندماه ١٣٩٩ اعمال شد.
 اسحاق جعفری با بیان اینکه در طرح طبقه بندی مشاغل، کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش‌بینی شده در عنوان شغلی از گروه، مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می شوند افزود:‌ ‌انطباق شرایط فرد با شغل مصوب،‌ تعیین مزد مبنا، ‌تخصیص مزایای شغلی و همسان‌سازی حقوق در گروه های مشابه از دستاوردهای مهم اجرای این طرح است. وی با تاکید بر این نکته که شرکت پالایش نفت بندرعباس نخستین شرکت در سطح وزارت نفت است که طرح طبقه بندی مشاغل را با موفقیت اجرایی نموده است تصریح کرد: این ‌طرح یکی از بارزترین مصادیق نگاه ویژه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی شرکت است که با هدف ارتقاء انگیزه و بهره وری کارکنان و همچنین حفظ و صیانت از نیروی انسانی اجرا شد.مدیر توسعه منابع انسانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در راستای اجرای این طرح پیش از این نیز با حمایت و پیگیری های مدیرعامل و پشتیبانی هیئت مدیره و همکاری همه جانبه مدیران، ٢ هزار و ١٥٠ نفر نیروی پیمانکار در این شرکت نیز با اجرای طرح تبدیل وضعیت قراردادهای پیمانکاری به نیروهای قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت شدند. جعفری حفظ و ارتقا‌ء کرامت انسانی، عدالت، علمی کردن مدیریت منابع انسانی، افزایش انگیزه و بهره‌وری کارکنان، افزایش نقش منابع انسانی در توسعه فعالیت های شرکت، ‌اولویت در جذب جوانان بومی استان هرمزگان و ایجاد رفاه برای کارکنان در چارچوب مقررات را از جمله اولویت‌های اصلی شرکت پالایش نفت بندرعباس در حوزه منابع انسانی عنوان کرد.
شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های پالایشی با تامین بیش از ۱۵ درصد از انرژی مورد نیاز کشور نقش قابل توجهی در چرخش اقتصاد و توسعه کشور دارد و علاوه بر آن تاثیر گذاری این شرکت در ایفاء مسئولیت های اجتماعی نیز از درخشان‌ترین و افتخارآمیزترین دستاوردهای این شرکت است که با ایجاد اشتغال برای بیش از ۴ هزار نیروی انسانی با اکثریت بومی و به ویژه تاکید بر استفاده حداکثری از قابلیت های جامعه محلی استان هرمزگان ایفای نقش می نماید.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها