جهانبخش عضو شورای شهر:

نگران آینده شهر هستم؛ التماس میکنم نخبگان برای حضور در شورای ششم ثبت‌نام کنند


نویسنده: صبح ساحل

جلسه دویست و بیست و هشتم شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور اعضای شورا برگزار شد.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور گفت: آمار نگران کننده ای از حضور و ثبت نام کاندیدها را میبینیم برای ششمین دوره شورای شهرها بویژه شهر بندرعباس که قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

وی با بیان اینکه این موضوع رابطه مستقیمی با مشارکت مردم در انتخابات دارد؛ افزود: در روزهای باقی مانده ثبت نام باید از جامعه دانشگاهی و نخبگان و نمایندگان ادوار مختلف مجلس و شوراها، استانداران و فرمانداران ادوار گذشته دعوت عمومی داشته باشیم.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: سطح شوراها به دو عامل قوانین و اختیارات،توانمندی های فردی و تجربه افراد، دیدگاه و اندیشه که می تواند توسعه را در شهر ایجاد کند، بستگی دارد.

جهانبخش گفت: از جامعه دانشگاهی و نخبگان تقاضا می کنم که در این عرصه حضور پیدا کنند. البته حق هم دارند چرا که روش‌های انتخاب نمایندگان به گونه‌ای است که شاید شایستگان نتوانند بر سر کار بیایند روش های انتخاب کردن و شدن نیازمند بازنگری اساسی است.

عضو شورای شهر عنوان کرد: این گلایه به جامعه دانشگاهی استان وارد است و بپذیرند که وقتی به عنوان نخبه معرفی می شوند لازم است با تمام طیف های جامعه و اقشار گفت و گو و تعامل ایجاد کند.

جهانبخش با بیان اینکه نخبه باید بتواند در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی اقتصادی و غیره تعامل و اصلاح ایجاد کند، اضافه کرد: نگران فردای شهر هستم. کسانی که شرایطش را دارند بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه کسی که منتقد است با راهکار و اندیشه پای کار بیاید؛ اضافه کرد: در کلان شهرها نعاون وزیر، نمایندگان مجلس، استانداران و مدیران کل کسر شانشان نمی‌شود عضو شورا شوند و شورا را جایگاه خدمت گذاری میبینند. اما اینجا کاندیدایی که برای مجلس را هم نیاورده از ادبیات نامناسبی درباره شورا استفاده می کند.

جهانبخش افزود: مسئولان هیات نظارت بر انتخابات این اطمینان را به کاندیدا بدهند بعضی ها می ترسند ثبت نام کنند و از تایید صلاحیت غول درست کردند. کسانی که خطوط قرمز نظام و انقلاب را رد نکرده باشد و مشکلات بزرگی نداشته باشد و آسیبی به جامعه وارد نکرده باشد، پای‌کار بیاید. این ترس را شما به جان بعضی از کاندیدا انداختید.

وی بیان کرد: به عشق مردم و سرزمین پای کار بیاید. مردم، نخبگان و جوانان را دلسرد نکنید. نگاه اعمال سلیقه هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

عضو شورای شهر تصریح کرد: التماس می‌کنم جامعه نخبگی و دانشگاهی برای ثبت نام اقدام کنند تا از الان نگران آینده شهرمان نباشیم.

جهانبخش افزود: همه از هر دسته و گروه و جناح حضور پیدا کنند.

 

نگران قهر نخبگان هستیم

آبتین امیری عضو شورای شهر گفت: نگرانی که درباره قهر نخبگان برای حضور در انتخابات شورا وجود دارد و انتظار داریم بزرگان و معتمدین این شهر برای نجات شهر در انتخابات ثبت نام کنند. اگر غیر از این باشد با شورای ضعیف‌تری مواجه خواهیم بود که مشکلات بیشتری‌ را متوجه شهر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی سوء مدیریت‌ها سبب شده که مردم و نخبگان نسبت به تاثیرگذاری و تحولات ناامید باشند و این ناامیدی مقدمه‌ای شده برای قهر با مسئولیت پذیری اجتماعی. این موضوع باید آسیب شناسی شود که چرا نخبگان ما این فضا را تنگ می‌بینند از یک سو با صحبت‌هایی مواجه هستیم که نظارت را به یک امر وسیع و فراتر از قانون تبدیل کرده و این فرا قانونی نگاه کردن به اصل نظارت بر انتخابات سبب می شود که نخبگان ما اعتماد به نفس خودشان را برای تاثیرگذاری در جامعه و مسئولیت پذیری در مدیریت شهری و شورا از دست بدهند.

امیری گفت: امروز با فقر‌همکاری و مسئولیت پذیری نخبگان مواجه هستیم. نتیجه آن ضعیف بودن شورای آینده است که مشکلات بیشتری را بر شهر تحمل می کند.

امیری بر پرداخت کامل حقوق و مزایای کارگران شهرداری و وضعیت نابسامان خورهای شهر بندرعباس و بوی نامطبوع در شهر تاکید کرد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها