معاون نظارت سازمان صمت استان:

تخلف مرغداری‌های هرمزگان به بیش از 1میلیارد تومان رسید



کمبود مرغ از اوایل زمستان امسال در هرمزگان ایجاد شد، در شرایطی است که بسیاری از فروشندگان، مرغ را احتکار می‌کنند. مسئولان همواره اعلام می‌کردند که هیچ مشکلی در کمبود کالای اساسی نداریم بلکه به میزان قابل توجهی برای مصرف مردم وجود دارد، درحالی که فروشندگان مرغ از کاهش سهمیه‌ی روزانه‌شان می‌گفتند.  معاون نظارت، بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان امروز از تشکیل 22 پرونده متخلف مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا،  «عبدالرضا پیروی منش»،  معاون نظارت، بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: بازرسان بیش از ۲۹۶ مورد از واحدهای مرغداری در سطح استان بازرسی کردند. وی اضافه کرد:همچنین باتوجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار هرمزگان مبنی بر اعلام لیست واحدهای مرغداری که مرغ خود را بر اساس مجوز صادره از اداره کل دامپزشکی استان به واحد کشتارگاهی تحویل نداده، تعداد ۲۰۲ پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه مرغ به ارزش ۱۰۹ میلیارد ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.


پیروی منش گفت: درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی، رعایت نکردن قیمت‌های مصوب، گرانفروشی، اخفاء و امتناع از عرضه بر اساس قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهدشد. پیروی منش در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص و یا سایر تخلف های اقتصادی و صنفی به شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اطلاع دهند.

طبق اعلام سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، نیاز روزانه هرمزگان به مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن بوده و سازمان جهاد کشاورزی طبق این نیاز اقدام به کشتار مرغ می‌کند. براساس مصوبه نشست هماهنگی توسط صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و ستاد تنظیم بازار این نیاز به مرغ گرم هم اکنون به ۱۲۰ تن به صورت روزانه رسیده و سازمان جهادکشاورزی با آمادگی کامل نسبت به کشتار این میزان به صورت روزانه اقدام می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها