کرونا در روستاهای جزیره قشم/مارادونا را بی خیال، مواظب غضنفر باشید!



یادداشت از خوش خیال
 هفته گذشته روستای دیرستان قشم با ثبت ۱۵ کرونایی مثبت، توانست بالاترین امتیاز این کورس ابتلا به ویروس کرونا را در میان روستاهای جزیره قشم از آن خود کند و به عنوان نخستین روستای قرنطینه‌ای کرونایی در قشم شناخته شود.
 با گذشت چند روز از وضعیت کرونایی در روستای دیرستان که با انجام تست‌گیری از 50 نفر که در جشن عروسی شرکت کرده بودند، نتیجه 15 تن از آنان مثبت اعلام و در نهایت به قرنطینه این روستا منجر شد.  از نکات بسیار حایز اهمیت موقعیت کرونایی روستای دیرستان می‌توان به برگزاری جشن عروسی در حالت قرنطینه اشاره کرد و متاسفانه این گونه اقدامات، نشان از بی توجهی مردم روستاهای قشم به خطر جانکاه کرونا از نوع چینی، انگلیسی، هندی، آفریقایی و ... دارد. 
 هنوز چند روزی از خبر تاسف بار قرنطینه شدن روستای دیرستان قشم نگذشته که دیروز با مثبت اعلام شدن تست کرونای جهش یافته انگلیسی بر روی هفت تن از ساکنان روستای برکه خلف قشم، این روستا هم برای کنترل ویروس کرونا، قرنطینه شد و دره ستاره‌ها برجسته ترین سایت گردشگری جزیره در مجاورت این روستا هم به روی علاقمندان بسته شد.
 با شناسایی افراد مثبت کرونایی در برکه خلف، شورای سلامت این روستا با حضور دکتر حمیدرضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، بخشدار بخش شهاب قشم و شماری از دیگر مسوولان از حوزه سلامت، دهیار و شورای اسلامی این روستا  تشکیل جلسه دادند و نتیجه آن به قرنطینه شدن برکه خلف انجامید.

 مارادونا را بی خیال، مواظب غضنفر باشید

 حکایت اقدامات مردم روستاهای جزیره قشم برای سبقت گرفتن از یکدیگر در آلوده شدن به کرونا، آدمی را یاد طنز برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم آرژانتین با حضور مارادونا فوق ستاره این رشته ورزشی با یک تیم از ایران که غضنفر هم فوق ستاره تیم کشورمان بود می‌اندازد. سرمربی تیم ایرانی از همه بازیکنان خواسته بود فقط مواظب مارادونا باشند و اجازه ندهند گل بزند، با آغاز مسابقه هر توپی که به سمت مارادونا می‌آمد توسط 9 بازیکن ایرانی مهار می‌شد و آن را به غضنفر می‌رساندند اما این فوق ستاره تیم خودی از فرط خوشحالی،  توپ دریافتی را به سمت دروازه خودی می‌برد و با یک ضربه سهمگین آن را وارد دروازه می‌کرد، پس از چند بار گل به خودی زدن توسط غضنفر، مربی از کنار ‌زمین به همه بازیکنان دستور داد مارادونا را بی خیال بشید و غضنفر را بگیرید که بیچاره‌مان کرد.
 حالا به جای اینکه مسوولان ستاد کرونای شهرستان قشم مانع از ورود مسافران از اقصی نقاط کشور به این جزیره گردشگرپذیر شوند، به نظر می‌رسد با یک بسیج عمومی باید مراقب ساکنان روستاها باشند تا با جلوگیری از گل به خودی، جزیره را از آلودگی بیشتر کرونا نجات دهیم.  با این وجود به نظر می‌رسد ساکنان روستاهای جزیره قشم برای معرفی هرچه بیشتر نام روستای خود، به جای بهره بردن از ظرفیت‌های مهم گردشگری موجود در روستای خود، دلشان را به آمار بیشتر کرونایی خوش کرده‌اند.
 امیدواریم با همدلی و درک صحیحتر وضع موجود و آنچه ممکن است برای عزیزانمان پیش بیاید، مانع از خسارت های جانی و مالی به هم جزیره ای ها و بنگاه های اقتصادی شویم. شاید اگر قرار باشد وضعیت عروسی ها به همین منوال برقرار باشد و جان مردم در خطر باشد، شاید بهتر باشد حداقل نان مردم را ملعبه ناپرهیزی ها و دورهمی ها نکنیم!
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها