علت مرگ گربه ماهی ها در ساحل جاسک مشخص شد



مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان علت مرگ گربه ماهی ها در جاسک را غرق شدن یکی از قایق های صیادی، در ساحل مقسا در جاسک بیان کرد.

  

به گزارش صبح ساحل، حبیب مسیحی تازیانی، با اشاره به اینکه در شب دوازدهم فروردین ماه، حدود پنج تا شش تن گربه ماهی در ساحل مقسا پراکنده شدند، گفت: مردم در روز ۱۳ فروردین با مشاهده گربه ماهی‌ها، موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دادند.

وی افزود: همکاران به سرعت در محل حاضر شدند، موضع را بررسی و از گربه ماهی‌ها نمونه برداری کردند. در بررسی‌ها، ابتدا به موضوعات مختلف مشکوک بودیم ازجمله بیماری گربه ماهی‌ها یا مساله آلودگی نفتی.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان تصریح کرد: بیشتر از همه احتمال می‌رفت که این اتفاق مربوط به صید باشد؛ پرس و جوی محلی صورت گرفت، موضوع بررسی و در نهایت مشخص شد که تعدادی از صیادان مشغول صیادی بودند که هنگام بازگشت، یکی از قایق‌ها در اثر طوفان و موج شدید، واژگون و تعداد زیادی گربه ماهی صید شده، پخش می‌شوند.

مسیحی تازیانی درمورد احتمال صید ترال و انتشار این خبر که احتمال می‌رود یکی از صیادان صید غیرقانونی داشته و به دلیل نبود مشتری گربه ماهی‌ها را در دریا رها کرده است، گفت: ابزار صید اعلام نشده است اما معمولاً صید ماهی در آن منطقه به صورت محاصره‌ای صورت می‌گیرد. در عین حال از گربه ماهی در تولید پودر ماهی استفاده می‌شود و امکان صادرات آن نیز وجود دارد بنابراین بدون مشتری نیست. همچنین با صیادی که قایق او غرق شده تلفنی صحبت کردیم و مساله صید و واژگونی قایق را تأیید کرد. بر این اساس از آنجا که قایق بار زیادی داشته است پس از وقوع طوفان و موج شدید، واژگون شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پس از تأیید اتفاق واژگونی قایق صیادی، بررسی آلودگی نفتی همچنان صورت می‌گیرد، گفت: نمونه‌ها ارسال شده است و با وجود تأیید موضوع صید گربه ماهی‌ها و واژگونی قایق صیاد، بررسی درمورد آلودگی نفتی درحال انجام است؛ نتیجه بررسی‌ها پس از ۴۸ ساعت اعلام می‌شود.

گفتنی است که چند روز گذشته تصاویر به گل نشستن هزاران گربه ماهی در ساحل جاسک در فضای مجازی منتشر شد که محیط زیست این شهرستان احتمال می‌دادند این ماهیان از تور صیادان خارج شده است.

 

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها