گزارش مرکز آمار ایران در سال99؛

تورم در هرمزگان به بالای 65 درصد رسید



گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد مردم ۸ استان در سال ۹۹ برای تامین اقلام خوراکی خود تورم بالای ۷۰ درصد و 12 استان نیز از جمله هرمزگان تورم بالای 65 درصد را تجربه کرده‌اند. 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تجارت نیوز، اگرچه تورم نقطه به نقطه اسفند سال ۹۹ به ۴۸.۷ درصد رسید اما این میزان از تورم در مقابل تورمی که برخی از استان‌های کشور برای تامین اقلام خوراکی خود تجربه کرده‌اند چندان بالا نیست.

گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد مردم استان‌های لرستان، کرمانشاه، جهار محال و بختیاری، ایلام، فارس، یزد و خراسان رضوی در سال ۹۹ برای تامین اقلام خوراکی تورم بالای ۷۰ درصد و مردم استان‌های هرمزگان، کرمان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، گلستان، همدان، اصفهان، البرز و کهگلویه و بویر احمد برای تامین اقلام خوراکی تورم بالای 65 درصد را تجربه کرده‌اند.

براساس این گزارش رکوردار تورم، استان لرستان است که تورم ۷۵.۸ درصدی را تجربه کرده است. رتبه دوم بالاترین تورم مربوط به استان کرمانشاه است که تورم ۷۵ درصدی داشته و رتبه سوم بالاترین تورم هم مربوط به استان چهارمحال بختیاری است که تورم خوراکی‌ها در آن به ۷۴.۵ درصد رسیده است.

در مقابل مردم قم، سمنان، گیلان، قزوین و سیستان و بلوچستان کمترین میزان تورم را تجربه‌ کرده‌اند. البته در مقایسه با دیگر استان‌ها. چون تورم اقلام خوراکی در این استان‌ها نیز بین ۵۵ تا ۶۰ درصد گزارش شده است.

تورم نقطه ای

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها