مدیرعامل شرکت سیمان قشم خبر داد:

ناهماهنگی ارگان‌های دولتی، دلیل حواشی کمبود سیمان



کمبود سيمان از زمستان سال99، ساخت‌وسازها را مختل کرد. سيماني در استان يافت نمي‌شد، درصورت پبداشدن نيز به دو برابر قيمت واقعي‌اش به فروش مي‌رسيد. ضد و نقيض‌هاي وعده‌هاي مسئولان و اخبار احتکار سيمان در استان همواره آشکار بود. صبح امروز مديرعامل شرکت سيمان قشم براي پاسخ به مطالبات مردمي در حوزه کميابي سيمان با امام جمعه شهرستان قشم به ديدار و گفت‌وگو پرداخته‌است.

 خبرگزاری فارس نوشت: روزهای پایانی سال99، کمبود کالاهای اساسی اعم از مرغ، روغن به چشم می‌خورد اما کمبود سیمان نیز به این کاستی‌‍‌‌ها اضافه شد. درحالي که مسئولان هرمزگاني همواره مساعد بودن وضعيت کالاها و نبود هيچگونه مشکل را مدعي مي‌شدند، اخبار احتکار و قاچاق سيمان و کالاهاي اساسي ديگر شنيده مي‌شد. کمبود سيمان درحالي رخ داد که جزيره قشم از وجود شرکت سيمان با ظرفيت يک هزارو200 تن برخوردار است. 

مدیران سیمان، که قرار بوده هفته گذشته میهمان نماز جمعه شهرستان قشم نیز باشند، با تغییر رنگ کرونایی قشم از زرد به نارنجی و قرمز و به دنبال آن تعطیلی نمازهای جمعه از این امر بازماندند.

اما امروز مدیرعامل شرکت سیمان قشم در دفتر امام جمعه شهرستان قشم حضور یافت تا پاسخگوی مطالبات مردمی در حوزه کمبود سیمان باشد.

 دسترسی به سیمان با 2 برابر قیمت رسمی در سایت‌های خرید و فروش کالا ممکن است

«حمیدرضا صدیقی‌مقدم»، مدیرعامل شرکت سیمان قشم گفت: ناهماهنگی برخی ارگان‌های دولتی در نیمه دوم سال 1399 منجر به ممنوعیت انتقال بین استانی سیمان، قطع برق و عدم تخصیص گاز به عنوان سوخت شرکت‌های سیمان شد. وی افزود: بروز این مشکل، برخی کارخانه‌های سیمان را از مدار تولید خارج کرد که بدیهی‌ترین ثمره آن کمبود سیمان در کشور است.

مدیرعامل شرکت سیمان قشم اضافه کرد: از بهمن‌ماه 1399 شرکت سیمان قشم تحت فشار مضاعف قرار گرفت و برای رفع نیاز شهرستان، صادرات این شرکت متوقف شد.

صدیقی‌مقدم گفت: روزانه حدود یک هزار تُن سیمان در سطح جزیره قشم توزیع می‌شود که رقم ماهیانه آن 25 هزار تُن است و نیمه اول فرودین سال 1400 نیز حدود 14 هزار تُن سیمان با نرخ پاکتی 22 هزار و 500 تومان توسط 34 عامل در این شهرستان توزیع شد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که نیاز شهرستان قشم در شرایط عادی و رونق پروژه‌ها نیز با این حجم از توزیع برآورده می‌شود اما جای سوال است که در شرایط کرونایی با توقف بسیاری از پروژه‌ها چگونه این حجم از توزیع پاسخگوی نیاز جزیره نیست؟

مدیرعامل شرکت سیمان قشم گفت: مردم در حالی با کمبود مواجه هستند که بعضا دسترسی به سیمان با 2 برابر قیمت رسمی در سایت‌های خرید و فروش کالا ممکن است و از این رو باید نظارت‌ها تقویت شود.

«حجت‌الاسلام میثم تارم»، امام جمعه شهرستان قشم در اين ديدار گفت: سیمان از نیازهای ضروری مردم و توسعه زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید به شمار می‌رود و باید این مشکل برطرف شود. وی ورود قاطع و اثربخش دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی به موضوع کمبود سیمان در قشم را خواستار شد و اضافه کرد: مسئله را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد چرا که صف کشیدن برای تامین سیمان و دیگر اقلام در شان مردم انقلابی جزیره قشم نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها