مهار آتش‌سوزی در نخلستان‌های سیاهو



فرماندار بندرعباس گفت: آتش‌سوزی نخلستان‌های دهستان سیاهو که از ظهر امروز آغاز شده بود با تلاش نیروهای آتش نشانی و مردم محلی مهار شد و اکنون سرد سازی محیط درحال انجام است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، عزیزاله کناری گفت: این احتمال وجود دارد که آتش‌سوزی دهستان سیاهو بر اثر خطای انسانی آغاز شده باشد.

وی ادامه داد: برای مهار این آتش‌سوزی ۱۳ خودرو آتش نشانی، ۲ تانکر حمل آبرسانی و یک دستگاه لودر بکار گرفته شد و نیروهای اتفاقات برق، نیروی انتظامی و اورژانس در کنار مردم و نیروهای اطفاء کننده حریق حضور یافتند.

فرماندار بندرعباس اضافه کرد: این چهارمین آتش‌سوزی در سال جاری در این منطقه بوده و با توجه به کثرت این نوع حوادث از مردم تقاضا داریم باغ‌های نخل خود را بیمه کنند.

 

شرایط نخلستان‌های سیاهو مانند باروت است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم با تایید سخنان فرماندار بندرعباس گفت: شرایط نخلستان‌ها در دهستان سیاهو به مانند بشکه باروت بوده که با کوچکترین جرقه‌ای آتش می‌گیرد و به باغداران خسارت وارد می‌کند.

مهرداد حسن زاده توضیح داد: نخلستان‌های سیاهو خشک بوده و باغدارن نیز در زمان هرس کردن درخت خار و برگ‌های آن را بیرون منتقل نکرده و درون یا اطراف باغ می‌ریزند، همچنین بسیاری از نخلستان‌ها سال‌هاست نظافت و پاکسازی نشده‌اند.

وی اشاره کرد: چنانچه فردی در این وضعیت ته سیگاری بیندازد آتش به سرعت شعله‌ور شده و با توجه به پیوسته بودن نخلستان‌ها به یکدیگر، سایر نخلستان‌ها نیز دچار حریق می‌شوند.

این مقام مسوول در مورد تعداد آتش سوزی‌های دهستان سیاهو بیان داشت: ۹ مورد در سال گذشته و چهار مورد آتش‌سوزی در سال جاری در این دهستان حادث شده است.

مدیرکل مدیربت بحران استانداری هرمزگان اشاره کرد: برآورد خسارت و وسعت منطقه سوخته شده هم فردا با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در محل مشخص می‌شود.

حسن زاده تاکید کرد: یکی از موارد مهم که انتظار می‌رود کشاورزان به آن توجه کنند بیمه کردن محصول‌ها و باغ‌هایشان است که به این موضوع توجه چندانی دیده نمی‌شود.

دهستان سیاهو در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها