نام نویسی ۸۲۷۴ داوطلب برای انتخابات شوراهای روستا درهرمزگان تایید شد



استاندار هرمزگان گفت:پس از پالایش وبررسی نام نویسی هشت هزار و ۲۷۴ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا استان تایید شدکه در همسنجی با دوره قبل سه درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی چهارشنبه  افزود:۶هزار و ۱۴۱ نفر از افراد داوطلب به صورت حضوری، ۷۱۵ نفر از طریق دسکتاپ، ۴۸۷ نفر از طریق موبایل و ۹۳۴ نفر از طریق دفاتر پیشخوان ثبت نام کرده اند.
وی بیان داشت: سه نفر از داوطلبان دارای مدرک دکتری، ۱۷۳نفر ارشد، یکهزار و ۲۹۱نفر لیسانس، ۵۱۸ نفر کاردانی، ۵۱ نفر طلبه دینی و یکهزار و ۵۰۹ نفر نیز دیپلم بوده اند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: از تعداد کل افراد ثبت نام شده هفت هزار و ۵۸۶ نفر مرد و ۶۸۷ نفر زن بوده اندکه در کل شمار بانوان نسبت به دوره پنجم ۴۶ درصد بیشتر است.

این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در یک هزارو ۳۲۰روستای بالای ۲۰خانوار استان هرمزگان برگزار و ۳۹۵ روستا بدلیل زیر ۲۰خانوار و به حد نصاب نرسیدن خانوارها انتخابات برگزار نمی شود.
 شمار اعضای شوراهای اسلامی روستایی در استان۳۵۶نفر بوده که ازاین تعداد  ۲۲۹نفر اصلی و ۱۲۷نفر علی‌البدل هستند.
  نام نویسی از ۱۶ تا ۲۲فروردین ماه جاری به چهار روش شامل تلفن همراه، رایانه شخصی، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و در بخشداری های محل انجام شد.
 از یک میلیون و ۷۷۶هزارو ۴۱۵ نفر جمعیت هرمزگان هم اکنون ۴۵درصد آن‌ها در روستاها ساکن هستند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور در ۲۸خرداد امسال برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها