دختر 18 ساله به همراه نامزدش، همسایه را در فضای مجازی تهدید می‌کرد شناسایی شد

انتقام‌گیری اینترنتی از همکار پدر



دختر 18 ساله که همکار پدرش  را در  فضای مجازی تهدید می‌کرد در بندرعباس دستگیر شد. این دختر با اجیر کردن نامزدش  از طریق ارسال پیام‌های تهمت توهین و تهدیدآمیز واتساپی، قصد انتقام‌گیری از مرد و زن همسایه گذشته‌اش  را داشت.

  

به نوشته روزنامه صبح ساحل، مدتی قبل زن 46 ساله‌ای  با مراجعه به پلیس فتا هرمزگان مدعی شد شخصی ناشناس از طریق پیام‌رسان واتس آپ با شماره وی و همسرش باعث سلب آرامش و امنیت روانی آن‌ها  شده است.این زن  به یکی از پیام‌های ارسالی  اشاره داشت که این فرد ناشناس  بیان داشته  مأمور ارگانی امنیتی است و تصمیم دارد با جاسازی مواد مخدر در خودروی همسر وی ،  اقدام به پرونده‌سازی کند و....
در این رابطه پرونده ای تشکیل شد و  برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت . تحقیقات پلیسی  آغاز شد تا اینکه پس از چند روز صاحب شماره موردنظر شناسایی و  پس از هماهنگی با دادیار شعبه مربوطه،متهم دستگیر شد.
  
 شناسایی مالک اکانت واتس آپ
به گفته رئیس پلیس فتا استان هرمزگان طی مکاتبات قضایی و تحقیقات پلیسی، مالک حقیقی اکانت واتس آپ شناسایی شد،بنابراین پس از هماهنگی با دادیار شعبه مربوطه،متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
این پسر 20 ساله که هنوز در شوکه دستگیری بود در بازجویی اقرار داشت اکانت واتس آپ را با شماره تماس دخترخاله‌اش فعال کرده است که نامزد وی می‌باشد.
   
 ماجرای انتقام از مرد همسایه
 این دختر نیز به پلیس فتا احضار شد و پس از انکار ماجرا با مشاهده اسناد و مدارک ، لب به اعتراف گشود که قصد ارسال این پیامک‌های، انتقام‌گیری بوده است، انتقام‌گیری از همسر این  زن شاکی که سال‌های گذشته که همسایه‌شان بوده است و موجب اذیت وی شده بود. او  همیشه در فکر انتقام بوده است تا آنکه این موضوع با نامزدش در میان گذاشته بود.
سرگرد احسان بهمنی گفت:» پس از احضار خانم دخیل در جرم،وی اقرار داشت دو سال قبل در همسایگی خانواده شاکیه بودیم،در آن مدت نوع رفتار و گفتار همسر شاکیه که همکار پدرم بود تحقیرآمیز و نامناسب بود،به همین خاطر از پسرخاله‌ام درخواست کردم از طریق واتس آپ انتقام بگیرد.سرانجام پرونده متشکله برای سیر مراحل نهایی به دادسرا ارسال شد».
  
 انتقام‌گیری  از شبکه‌های اجتماعی
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اظهار داشت: معضلات فرهنگی و اجتماعی، همیشه از چالش‌های جامعه ما بوده است و یکی از جرائم شایع در فضای مجازی، انتقام‌گیری از طریق پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی با نشر اطلاعات خصوصی، مطالب کذب و تهدید است که باعث سلب امنیت روانی و آرامش در خانواده‌ها می‌شود.
سرگرد بهمنی  عنوان کرد :بر همین اساس ضروری است ساختارهای متولی اخلاق و فرهنگ در جامعه اقدام به نوسازی دیدگاه‌ها و افزایش اثرگذاری برنامه‌ها بر اساس تحولات کنونی سازگار با واقعیت‌های امروزی نسل جوان کشور کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها