مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم:

۲۰ مورد ابتلا به هپاتیت در هُلُر شناسایی شد



مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تاکنون ۲۰ مورد مثبت ابتلا به بیماری هپاتیت نوع اِی (A) در روستای هلر جزیره قشم شناسایی شده و بیماران تحت نظر و مداوا هستند.

ایرنا نوشت: «دکتر حمیدرضا بهزادی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: در این باره کارشناسان بهداشتی از آب‌های مناطق دارای بیمار نمونه برداری مرتب داشته و با آزمایشات دقیق نسبت به سلامت آن اطمینان حاصل کردند.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای شناسایی منشا بیماری ادامه داد:رعایت موارد بهداشتی می‌تواند از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

مدیر شبکه بهداشت قشم اضافه کرد: همچنین یک واحد فست فود در این روستا که مشکوک به شیوع این بیماری بود پلمب شد و از آب مصرفی، سبزیجات و سایر اقلام خوراکی آن نمونه برداری شد.

وی گفت: همچنین برای سایر رستوران‌ها و فست‌فودهای مناطق دارای بیمار ارایه سالاد و سبزیجات ممنوع شد.

بهزادی از تشکیل جلسه با پزشکان، کارشناسان، بهورزان و همچنین پزشکان، کارکنان مطب و درمانگاه خصوصی این منطقه خبرداد و افزود: از این طریق به مردم منطقه روش‌های پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری آموزش داده شده است. وی ادامه داد: به اداره آب و فاضلاب شهرستان قشم برای دقت عمل بیشتر در ضدعفونی آب منطقه و نگهداشتن کُلُر موجود آن در حد استاندارد هشدار لازم داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از نظارت و آزمایش منظم ماشین‌های حمل آب خبر داد و بیان کرد: همچنین از شرکت‌های توزیع آب شرب به صورت منظم بازدید انجام شده و آزمایشات سلامت بر محصول این شرکت‌ها انجام می‌شود. وی گفت: از شورای بهداشت شهرستان قشم درخواست تشکیل جلسه داده شده است.

بهزادی افزود: بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها قبل از صرف غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از آب آشامیدنی سالم و پرهیز از استفاده از آب چاه، آب انبار و غیر استاندارد حتی برای شستشو و گندزدایی میوه و سبزیجات مصرفی، استفاده نکردن از مواد غذایی دست‌فروشان و مراکز غیر مجاز از ابتلا و شیوع به این بیماری جلوگیری می‌کند. بهزادی در پایان از مردم شهرستان خواست تا با رعایت این موارد بهداشتی و همچنین مصرف غذا به صورت گرم، خودداری از مصرف سالاد و سبزی آماده غیر بهداشتی و خودداری از توزیع و خرید غذای خانگی از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

«هپاتیت آ» که سابقاً با نام هپاتیت عفونی شناخته می‌شد،  نوعی بیماری عفونی حاد کبد است که توسط ویروس هپاتیت آ ایجاد می‌شود.بسیاری از افراد مبتلا به ویژه افراد کم سن و سال علایم کمی دارند یا هیچ علامتی ندارند. فاصله زمانی بین ابتلاء و بروز علایم در افرادی که علایم بیماری را نشان می‌دهند بین دو تا شش هفته است.

اگر علایمی وجود داشته باشند به‌طور عادی تا هشت هفته باقی می‌مانند، علایم آن ممکن است شامل تهوع، استفراغ، اسهال، زردی پوست، تب و شکم درد باشد. حدود ۱۰–۱۵٪ افراد طی شش ماه پس از ابتلای اولیه بازگشت علایم را تجربه می‌کنند. نارسایی حاد کبد به ندرت ممکن است اتفاق بیفتدبا این حال در میان افراد سالخورده رایج تر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها