ملی پوش سابق در گفت و گو با صبح ساحل:

هرمزگان می‌تواند قطب بسكتبال کشور شود



ورزش را با رشته های فوتبال، كونگ فو، و واليبال شروع كرد ولی در سن 10 سالگی به صورت جددی به بسكتبال روی آورد‌. بسكتبال را از شهر ميناب و با تيم كشاورز شروع كرد. 
در تيم های ملی نوجوانان، جوانان و اميد بسكتبال ايران بازی کرده است و در حال حاضر بازيكن تیم شهرداری بندرعباس در ليگ برتر بسكتبال ايران می باشد.‌ زیر نظر مربیان ايرانی و خارجی متعددی كار كرده است ولی  مربی پايه اش جواد زارعی بوده است.گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این ملی پوش سابق تیم ملی بسکتبال با هم می خوانیم.
 
 
 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.
محمد يزدان پناه هستم متولد بیست وهشتم مردادماه ۱۳۷۴ ، بازيكن اسبق تيم های ملی نوجوانان، جوانان و اميد بسكتبال ايران و در حال حاضر بازيكن تیم شهرداری بندرعباس در ليگ برتر بسكتبال ايران
 
 از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟
من از دوران کودکی ورزش را با رشته های فوتبال، كونگ فو، و واليبال شروع كردم ولی در سن 10 سالگی به صورت جددی به بسكتبال روی آوردم.
 
 بسکتبال بازی کردن را با چه تیمی شروع کردید ؟
بسكتبال را از شهر ميناب و با تيم كشاورز شروع كردم.
 
 مربیان خود را معرفی کنید؟
من زیر نظر مربیان ايرانی و خارجی متعددی كار كرده ام  ولی مربی پايه ام  جواد زارعی است . مربی های خارجی من ماتيچ، ميتِف و بِسيروويچ بوده اند و از مربیان ایرانی که در تیم ملی با آن ها بوده ام‌ می توانم از مهران حاتمی، علی توفيق، محسن شاهعلی، عباس آقاكوچكی، احمد مازديستان نام ببرم. امسال هم در لیگ برتر رضا هنگام پور مربی من بوده اند. البته خيلی از مربيان ديگر  كه در  ليگ زیر نظر آن ها كار كرده ام و قدردان زحمات همه آن ها هستم.
 
 نقش خانواده در ورزش کردنت به چه میزانی است ؟
فكر می كنم در  زندگی هر ورزشكاری اصلی ترين نقش را  خانواده  آن دارد. خانواده اصلی ترين دليل موفقيت من هستند چون هميشه حمايتم كرده اند  و در تمام سختی هايي كه داشتم در كنارم هستند.
 
 خانواده هم اهل ورزش هستند ؟
بله،من در  خانواده ورزش دوستی بزرگ شده ام و خواهر بزرگ من از واليباليست های خوب استان بوده اند.
 
 اوضاع بسکتبال را در هرمزگان چگونه ارزیابی می کنید ؟
هرمزگان استعداد های خيلی زيادی در بسكتبال دارد و فقط مسوولان باید از آن ها حمایت بیشتری بکنند و اگر این حمایت ها صورت بگیر د  هرمزگان می تواند به یکی از قطب های اصلی بسکتبال کشور در بیاید.
 
 طرفدار کدام تیم بسکتبال خارجی هستید؟
هر تيمی كه لبرون جيمز در آن بازی کند.
 
 برای موفقیت های بیشتر چه برنامه ای دارید؟
برنامه های زيادی برای موفقيت های بيشتر دارم و تمام سعی خودم را می کنم که بتوانم به هدف های که برای برنامه ریزی کرده ام دست پیدا کنم.
 
 برنامه های هیات بسکتبال هرمزگان  را برای پیشرفت بسکتبالیست ها چگونه می بینید؟
متاسفانه هيات بسكتبال استان هيچ برنامه  خاصی برای بسكتباليست هایی که در  ليگ استان بازی می كنند نداشته و فقط باشگاه هايی كه در ليگ كشور حضور دارند از تعدادی از بازيكنان استان حمايت می کنند.  البته شخص حيدری بلوكی همیشه در تلاش هستند تا از بسكتبالیست های هرمزگان حمایت های لازم را داشته باشد اما یقینا به تنهایی نمی توانند.
 
 از مسوولان ورزش استان چه انتظاری دارید ؟
از مسئولين استان انتظار دارم نگاه ويژه تری به ورزش بسكتبال استان داشته باشند.‌ مسوولان  از ظرفيت های اقتصادی اين استان، برای پیشرفت ورزش استفاده کنند.  صنایع باید به کمک  ورزش بیایند تا شاهد پیشرفت ورزش هرمزگان باشیم.‌
 
 
 
 اسم تعدادی از هم بازی های خود را بگوئید ؟
هم بازی که زیاد دارم و در این جا می توانم از مجيد رنجبری، اسحاق حاتمی فر، صمد سرودی، ،واعظ محمودی نسب، پوريا سالاری و  اميد قاری نژاد نام ببرم.
 
 در تیم های منتخب استان هم بازی کرده اید؟
بله، در تمامی رده های منتخب استان بازی كرده ام و توانسته ام  مقام های متعددی در كشور كسب كنم.
 
 ازدواج هم کرده اید ؟
خیر
 
 چطور شد که به تیم شهرداری بندرعباس دعوت شدید ؟
سالی كه شهرداری از ليگ دسته يک به ليگ برتر صعود كرد، من در تيم  ليگ برتری پگاه تهران بازی می كردم که  از طرف تيم شهرداری به من پيشنهاد داده شد، و من نيز با كمال ميل قبول كردم و به توافق رسيدم.
 
 از شروع فعالیت تیم بسکتبال شهرداری تا رسیدنش به لیگ برتر بگوئید؟
تيم شهرداری با تلاش های فراوان رضا هنگام پور و حمايت های عباس امينی زاده شهرداربندرعباس از ليگ دسته دوم كارش را شروع كردند،و توانستند  به قهرماني دست پيدا كنند. سال بعد ش نيز نايب قهرمان ليگ دسته اول شدند و به ليگ برتر  صعود کردند و هم اكنون نيز دو سال است كه توانسته ايم در ليگ برتر نتايج مطلوبي را كسب كنيم.
 
 اوج بازی شما با کدام تیم و در کنار کدام بازیکنان بوده است ؟‌
من هنوز به آن دوران اوجی که دلم می خواد نرسیده ام و هنوز فرصت دارم.  به دنبال آن هستم که در بسكتبال به بالاترین مقام ها دست پیدا کنیم. لذت بخش ترين بازی ها را در تیم ملی و كسب مقام های قهرمانی با تيم ملی بوده است.
 
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
كسب مقام های مختلف در ليگ ايران و مسابقات قهرمانی كشور، افتخارات به همراه تيم ملی نوجوانان، حضور در تورنمنت جهانی در كشور تركيه، مقام دوم غرب آسيا در تهران، مقام سوم غرب آسيا در كشور عراق و كسب مقام قهرماني در تورنمنت بين المللی در كشور آلمان، كسب جواز حضور در مسابقات آسيايی ويتنام، افتخارات به همراه تيم ملي  جوانان، مقام اول غرب آسيا در تهران، مقام اول غرب آسيا لبنان، كسب جواز مسابقات اسيايي، كسب مقام نايب قهرمانی تورنمنت بين المللی ماسيمو توتينی در كشور ايتاليا، حضور در ترنمنت های اروپايی در كشور های اتريش و مجارستان و اسلوونی و كسب مقام های متعدد در اين تورنمنت ها، حضور در مسابقات آسيايی جوانان در كشور مغولستان و كسب مقام سوم آسيا و كسب جواز حضور در مسابقات جام جهانی و قبل از مسابقات جام جهانی  نيز در دو تورنمنت در كشور های اتريش و مجارستان هم شركت كردم و كسب مقام های متعدد، حضور در مسابقات جهانی در كشور جمهوری چک و کسب  مقام يازدهم جهان  از افتخارات ورزشی من هستند.
 
 دوره مربیگری هم  گذرانده اید؟
هنوز خير چون بيشتر تمركزم روی بازی کردن می باشد.
 
 الگوی شما در ورزش چه کسی است؟
الگوی خاصی نداشتم، سعی كردم از نقاط مثبت همه  بازيكنان بزرگ الگو برداری كنم.
 
 از بسکتبال مدارس بگویید ، آیا مثل دوران خودتان شاداب می باشد. چکار باید کرد تا بسکتبال مدارس دوباره پویا شود؟
متاسفانه امروزه با پيشرفت تكنولوژی و شبكه های اجتماعی ، بسياری از دانش آموزان اوقات فراغت خود را اين گونه سپری می كنند و زمان كمتر را صرف ورزش كردن می كنندو اين موضوع باعث شده نسبت به قبل، ورزش مدارس شاداب نباشد. به نظر من خانواده ها می توانند با كنترل فرزندان، آن ها را بيشتر به سوی ورزش سوق دهند.‌
 
 بهترین مربیان استان را معرفی می کنید ؟
مربيان خوب و با دانش در استان زياد داريم که می توانم از جواد زارعی، محمد غلامی، رضا هنگام پور، عليرضا مصفا و خدا مراد بهرامزاد یاد کنم.
 
 صمیمی ترین دوست بسکتبالی خود را نام ببرید؟
صميمی ترين دوستِ ورزشی مجيد رنجبری است.
 
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
خاطرات ورزشی قشنگ زياد دارم ، ولی اگر بخواهم یکی را بگویم این است که  توانستيم در آسيا به مقام سوم دست پيدا كنيم و جواز حضور به جام جهاني را كسب كنيم که واقعا برایم دلنشین بود.
 
 تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
تلخ ترين خاطره ورزشی مربوط به زمانی است که در اولين بازی در تورنمنت اروپايي از مچ پا مصدوم شدم و باعث شد تا پایان تورنمنت بازی نکنم.
 
 
 به عنوان یک بسکتبالیست حرفه ای چه توصیه ای به بسکتبالیست های جوان دارید؟
برای خودشان هدف داشته باشند و برای رسيدن به هدف خودشان دست از هیچ تلاشی بر ندارند. برای موفقیت باید راه زیادی رفت و یقینا در این راه سختی های زیادی هم هست پس نباید خیلی راحت پا پیش بکشند.‌
 
 بهترین مربی کنونی ایران؟
اگر بخواهيم نسبت به عملكرد بگویم ،  مهران شاهين طبع مربی تيم شهرداريی گرگان و تيم ملی کشور
 
 بهترین مربی دنیا از نظر شما؟
به نظر من بهترين مربی دنيا فيل جكسون هستند که  یازده بار قهرمانی در ليگ NBA دارد.
 
 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست؟
همه جای هرمزگان زيبايی های خاص خودش را دارد اما ميناب گلستان است.
 
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
اوقات فراغتم را با خانواده و دوستان می گذرانم و به   طبيعت می روم و در آن جا گيتار می زنم.
 
 بهترین های فعلی بسکتبال هرمزگان را نام ببرید ؟
بسكتباليست های خوبی در  استان داريم. اجازه بدهید به خاطر این که برخی از بازیکنان از نظر من دلگیر نشوند اسم بازیکن خاصی نیاورم.
 
 و حرف آخر...
از تمامی كسانی که در تمامی مراحل موفقيت های من و حتی زمان سختی ها در کنار من بوده اند تشكر کنم.
اميدوارم روزی برسد كه بسكتبال استان هرمزگان بتواند جايگاه واقعيش خودش را در كشور با حمايت و كمک مسوولان پیدا کند.
در اين روزهای سخت تشكر ويژه از تمامی كادر درمان دارم كه در اين مدت بار سنگينی در خط مقدم مبارزه با كرونا را بر دوش دارند.  از مردم خوب استان و کشورم  خواهش می كنم تمام اصول بهداشتی را رعايت كنند تا هر چه زودتر از دست کرونا راحت شویم. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها