رشد ۴۹ درصدی صادرات در بندر شهید رجایی



مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا محمدی کرجی ‌ران»، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی صبح امروز(۸ خرداماه) در جمع خبرنگاران، درباره عملیات کانتینری بندر شهید رجایی در سال ۱۴۰۰، گفت: در دوره زمانی دو ماه نخست امسال، در مجموع ۲۶۷ هزار و ۷۰۲ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در پایانه‌های کانتینری این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: همسنجی این میزان عملیات کانتینری با مدت مشابه سال گذشته (۲۴۳ هزار و ۵۵۵ TEU کانتینر) بیانگر رشد ۱۱ درصدی در این بخش از عملیات بندری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد ۴۹ درصدی صادرات در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در مجموع دو ماهه امسال ۸۱ هزار و ۳۶  TEU کانتینر در بندر شهید رجایی صادرات صورت گرفته است.

کرجی ران بیان کرد: این میزان رشد عملیات در حالی محقق شده است که استان هرمزگان طی دو ماه اخیر با قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی، با آمار بالایی از همه گیری این ویروس مواجه بوده و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها با اعمال محدودیت‌های شدید مواجه شدند؛ اما شرکت های اپراتوری پایانه های کانتینری بندر شهید رجایی در این شرایط، ضمن رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل های بهداشتی، نقشی اساسی در پایداری تجارت دریایی و تامین زنجیره کالای مورد نیاز مردم، ایفا کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: بندر شهید رجایی به دلیل برخورداری از پیشرفته ترین پایانه‌های کانتینری و بهره‌مندی از تجهیزات روز دنیا، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

وی ظرفیت کانتینری این بندر را ۶,۳ میلیون TEU کانتینر در سال اعلام کرد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری آن تا ۸,۵ میلیون تی ای یو افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری همزمان ۳ کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷,۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بزرگترین بندر بازرگانی کشور با بنادر رقیب در منطقه افزایش به سزایی خواهد یافت؛ همچنین این طرح موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها