قطر، اتهامات اسرائیل درباره حمایت از تروریسم را رد کرد



وزیر امور خارجه قطر امروز جمعه به اتهام زنی‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت دوحه از سازمان‌های تروریستی پاسخ داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در حاشیه علی نشست سن پترزبورگ در واکنش به این ادعاها تأکید کرد که این اتهامات "بخشی از یک کمپین گمراه سازی" است.

آل ثانی ادامه داد: ما به توافقنامه‌های بین المللی و تحریم‌های آمریکا بر این سازمان‌ها پایبندیم  و شفاف عمل می‌کنیم. رابطه ما با حماس یا طالبان به معنای این نیست که به آن‌ها حمایت مالی و غیر مالی می‌دهیم. دوحه ادامه ارتباط و حفظ کانال‌های ارتباطی با سازمان‌های مذکور برای مذاکره با آن‌ها را ضروری می‌داند.

وی در عین حال تأکید کرد که کشورش به دنبال "بازگرداندن روابط با سوریه نیست مگر اینکه تغییری در سوریه ایجاد نشود."

وی گفت: "دوحه تا زمانی که تغییری ایجاد نشود ، به دنبال برقراری روابط دیپلماتیک با سوریه نیست."

وزیر امور خارجه قطر همچنین تاکید کرد که دوحه "یک شریک قابل اعتماد در دستیابی به صلح در منطقه است"و افزود که "دوحه نقش یک واسطه صادق را بین طرف‌های مختلف درگیری در منطقه بازی کرد."

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در مورد تحولات فلسطین اشغالی نیز گفت که "قطر از سال ۲۰۱۲ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای بازسازی غزه هزینه کرده است."

در پاسخ به سوالی در مورد آشتی در شورای همکاری خلیج فارس و این که "آیا این روند پیشرفتی داشته و دوحه امتیازاتی داده است یا خیر"، وزیر امور خارجه قطر با اشاره به خواسته‌های عربستان و متحدانش از دوحه گفت: "شبکه الجزیره هنوز پخش می‌شود."

وی اظهار داشت: "شورای همکاری خلیج (فارس) طی چهار سال گذشته آسیب دیده است و ما در تلاش هستیم تا از این سیستم محافظت کنیم."

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد که محاصره تحمیل شده بر کشورش در اواسط سال ۲۰۱۷ "یک اتفاق ناخوشایند بود و باعث ایجاد شکاف در سیستم شورای همکاری خلیج (فارس) شد."

وی افزود: "آنچه می‌بینیم صفحه جدیدی در منطقه خلیج فارس است و این چیزی است که ما از آن استقبال می کنیم."

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها