با شکایت فوتبالیست هرمزگانی، یکی از صفحات کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی مسدود شد

تبلیغ جعلی فروشگاه کفش در اینستاگرام



شکایت یکی از فوتبالیست‌های هرمزگانی باعث شد یکی از صفحات کلاه‌برداری اینستاگرام شناسایی و مسدود شود.

 

به گزارش صبح ساحل، این جوان حدود 27 ساله، دو هفته قبل از طریق وضعیت  صفحه یکی از بلاگرها در اینستاگرام با صفحه ورزشی فروش کفش‌های خارجی آشنا شد. مالک این شبکه اجتماعی با تبلیغ فروشگاه کفش با تخفیف‌های ویژه ،مشتریان را به خود جلب می‌کرد. مرد جوان نیز با مشاهده مناسب بودن قیمت‌ها، به خرید ترغیب شد و کفش موردنظررا سفارش داد. مدیر صفحه تأکید داشت جهت ارسال محصول باید ابتدا وجه را کامل واریز کند و بلافاصله  وی مبلغ موردنظر به‌ حساب فروشنده واریز کرد غافل از اینکه پسر 23 ساله پایتخت‌نشین، فقط قصد خالی کردن جیب وی را دارد و فروشگاه کفش جعلی است. مدتی گذشت خبری از ارسال کالا نشد و فروشنده نیز پاسخگو نبود در اینجا بود که  فوتبالیست  پی به حقه‌بازی برد ودریافت که این فروشنده به همین نحوه در حال قربانی گرفتن است.وی  به پلیس فتا هرمزگان شکایت کرد. کارگاهان پلیس در مدتی کوتاه صاحب این صفحه کلاه‌برداری را در تهران یافتند.

 

تبلیغ از طریق بلاگرها

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه افراد کلاه‌بردار با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی مجازی تور گستری می‌کنند گفت: با مراجعه یکی از بازیکنان فوتبال به اداره پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه شخصی از طریق صفحه ورزشی اینستاگرامی از وی مبلغ 11 میلیون ریال کلاه‌برداری کرده است.موضوع برای پیگیری در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت.سرگرد احسان بهمنی ادامه داد:متهم با انتشار تبلیغ فروش کفش‌های ورزشی خارجی با تخفیف ویژه در استوری پیج های پرطرفداربلاگرها، موفق به هدایت افراد به فروشگاه جعلی خود در اینستاگرام می‌شد.

 

تصاویر اینترنتی خریدوفروش کفش

متهم جوان که 3 ماه این صفحه فروش جعلی راه انداخته بود، پس از ارتباط با مشتری در پیام خصوصی این شبکه، اعتماد آن‌ها را جلب و پس از اعلام شماره کارت‌بانکی هزینه کفش ورزشی را دریافت می‌کرد. وی تا مدتی با دروغ‌گویی و حیله  موجب امیدواری مشتری جهت دریافت کالا یا پول پرداختی می‌شده است تا اینکه دستش رو شد.  گام نخست شناسایی مجرم در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات تخصصی افسران پلیس فتا مشخص شد صاحب صفحه با سوءاستفاده از تصاویر اینترنتی دیگر فروشگاه‌های خرید وفروش کفش اقدام به کلاه‌برداری می‌کند.کارگاهان پلیس هویت و مکان متهم حقیقی در تهران  شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام  قضایی حساب‌های بانکی وی  را مسدود کردند.

 

پرداخت مبلغ دریافتی ،به کارت‌بانکی شاکی

متهم، شاکی بسیاری داشت که بعضی از آن‌ها از طریق مراجع ذیربط شکایت کردند و پرونده کلاه‌برداری  تشکیل دادند. وی با پرداخت هزینه به شاکیان  رضایت همگی را جلب کرد. یکی از همین شاکیان در این پرونده شناسایی شد. به گفته رئیس پلیس فتا استان، مبلغ دریافتی از این فوتبالیست،به کارت‌بانکی شاکی دیگری برای اخذ رضایت واریزشده بود.با دستور قضایی، مبلغ فوتبالیست از حساب بانکی متهم به او برگشت داده شد و پرونده از طریق دادسرا به پلیس فتا استان مربوطه و سیر مراحل قانونی ارجاع داده شد.

 

تبلیغات وسوسه‌انگیز

رئیس پلیس فتا استان ضمن توصیه به شهروندان برای بررسی صحت و اصالت فروشگاه‌های مجازی و عدم اعتماد به تبلیغات وسوسه‌انگیز گفت: برخی از افراد کلاه‌بردار با راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی در اینستاگرام و تبلیغات گسترده موفق به جلب اعتماد و دریافت بیعانه یا کل مبلغ از مشتریان می‌شوند، لذا ازهموطنان خواستاریم مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها