سفیر عمان:

از توسعه روابط تجاری با ایران از طریق استان هرمزگان استقبال می‌کنیم



ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و عمان، عنوان کرد: از توسعه روابط تجاری با ایران از طریق استان هرمزگان استقبال می‌کنیم و همکاری لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

 

به گزارش صبح ساحل، وی که در نشستی  با حضور همتی استاندار ،رییس اتاق بازرگانی هرمزگان و شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارچه در بندرعباس سخن می گفت  افزود: تلاش می‌کنیم، تجار و بازرگانان دو کشور با هم ارتباط خوب و نزدیک داشته باشند و منافع دو طرف تامین شود.سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همچنین آماده همکاری با سرمایه‌گذاران ایرانی برای حضور و فعالیت در کشور عمان هستیم.

رونق مناسبات تجاری با راه اندازی بازارچه مرزی مشترک هرمزگان با کشور عمان استاندار هرمزگان گفت: راه اندازی بازارچه مرزی مشترک استان هرمزگان با کشور عمان به مناسبات تجاری دو منطقه رونق می بخشد. فریدون همتی در این  دیدار با سفیر عمان در تهران اظهار داشت: مراودات استان هرمزگان و استان مسندم در قالب همکاری های استانی در بندی از کمسیسون های مشترک دو کشور درج گردیده  و بر این اساس آاغاز شده است و همچنین نمایشگاهی از توانمندی های استان هرمزگان نیز در مسندم برگزار شده است.
وی افزود: همچنین بر اساس همکاری های متقابل از استاندار مسندم برای سفر به استان هرمزگان در سال 98 دعوت به عمل آوردیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا محقق نشد.
همتی بیان داشت: بدون شک استمرار تردد خطوط کشتیرانی به صورت منظم و مستقیم بندرعباس با بنادر عمان و مدیریت هزینه های حمل و نقل  تاثیر شگرفی در گسترش مراودات استان هرمزگان با کشور عمان دارد.
وی بیان داشت: با توچه به ظرفیت های تجاری استان هرمزگان بررسی امکان ایجاد خط کشترانی مستقیم با بندر صحار عمان برای انجام عملیات کانتینری کشتی های بزرگ امری ضروری به نظر می رسد.
توسعه همکاری بین شرکت های حمل و نقل دریایی با شرکت های بنادر عمان (المرافی)، امکان توسعه همکاری های صنعتی بین شرکت شهرک های صنعتی درهرمزگان با شهرک صنعتی صحار در عمان،  امکان تکمیل زنجیره تولید صنعتی عمان در مناطق ویژه و شهرک های صنعتی ایران جهت فراهم شدن امکان دسترسی آسان عمان از این طریق به بازار کشورهای آسیای میانه از جمله مباحثی بود که توسط استاندار هرمزگان در  این نشست مطرح شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها