رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور:

هفته‌ای ۱ میلیون و ۸۰۰ دز واکسن کرونا وارد می‌شود



رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور گفت: از هفته آینده تقریباً ۱ میلیون و ۸۰۰ دز واکسن را به صورت هفتگی دریافت می‌کنیم که ممکن است به دو میلیون دز هم برسد و می‌توانیم همه گروه‌های سنی را واکسن بزنیم.

به گزارش صبح ساحل، «محمود واعظی»، رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره تولید واکسن و واردات آن از یک سو و کندبودن روند واکسیناسیون، گفت: زحماتی که کادر درمان و وزارت بهداشت را با یک اتفاق زیر سوال نبرید. همان گروهی که مداوا می‌کند همان هم تزریق می‌کند. یک برنامه‌ریزی خوبی انجام شد اما اتفاقی افتاد که از دست کادر درمان و دولت خارج بود.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور یادآور شد: کشوری که قرارداد بسته بودیم تا واکسن به ما برساند از ما خواستند که دو سه هفته‌ای صادرات را متوقف کنند تا واکسیناسیون خود را انجام دهند و ما هم چاره‌ای نداشتیم که بپذیریم چون می‌خواستیم که بقیه قرارداد ما انجام شود.

واعظی افزود: اتفاقی که افتاد این بود که وقتی خبر رسید که مشکلی برای دز دوم واکسن نداریم و افراد بیایند، وزارت بهداشت براساس زمان‌بندی سه هفته قبل شروع به پیامک زدن کرد. وقتی که برای تعداد ۱۵۰ نفر در یک مرکز پیامک می‌رود، کسانی که شنیده بودند یا دیده بودند که این مرکز تزریق انجام می‌دهد بدون نوبت و بدون دعوت می‌روند، این گرفتاری پیش می‌آورد. وی یادآور شد: یک خبر خوب این است که از هفته آینده تقریباً ۱ میلیون و ۸۰۰ دز واکسن را به صورت هفتگی دریافت می‌کنیم که ممکن است به دو میلیون دز هم برسد و می‌توانیم به قوت همه گروه‌های سنی را واکسن بزنیم و این مشکل هم حل شود.

 ضرورت رعایت سقف افزایش ۲۵ درصدی اجاره

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت مسکن و اجاره نشینی، گفت: در تهران حداکثر میزانی که مالکان می‌توانند به اجازه اضافه کنند ۲۵ درصد است، این معنایش چنین نیست که باید ۲۵ درصد اضافه کنند بلکه تا ۲۵ درصد می‌توانند اضافه کنند. در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها تا ۲۰ درصد و مابقی شهرها زیر ۱۵ درصد. این ابلاغ شده است و قرار است که عملی شود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت افزود: امروز مصوبه‌ای داشتیم و دولت رئیس کل بانک مرکزی را تثبیت کرد. ما براساس اساسنامه بانک مرکزی عمل کردیم که می‌گوید در صورتی که رئیس کل بانک مرکزی به هر دلیلی کنار رود تا یک ماه قائم مقام وی اختیار اداره بانک مرکزی را دارد اما بعد از این مهلت باید رئیس کل بانک مرکزی تعیین شود و به همین جهت این اقدام امروز در دولت انجام شد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها