واکسن «جانسون اند جانسون» در برابر گونه دلتا ایمنی ایجاد می‌کند



شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» اعلام کرد: واکسن کرونای این شرکت علیه گونه دلتا ویروس کرونا موثر است.
به گزارش صبح ساحل، شرکت جانسون اند جانسون یادآور شد: واکسن تک شات کووید ۱۹ در یک مطالعه آزمایشگاهی نویدبخش، در برابر نوع بسیار مسری دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شده ایمنی نشان داد. تجزیه و تحلیل خون از هشت بیمار نشان داد که پاسخ‌های ایمنی استخراج شده توسط واکسن علیه نوع دلتا در سطح بالاتری نسبت به نوع بتا بود که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

«متای مامن» رئیس بخش تحقیق و توسعه شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» در بیانیه‌‌ای گفت: بررسی آمارها در مطالعات هشت ماه اخیر نشان می‌دهد که واکسن یک دوزه کووید ۱۹ شرکت جانسون اند جانسون  آنتی‌ بادی خنثی‌ کننده قوی تولید می‌کند که نه تنها میزان آن کاهش نمی‌یابد، بلکه با گذشت زمان شاهد تقویت آن هستیم.

سازمان جهانی بهداشت گفته است که دلتا در حال تبدیل شدن به یک نوع غالب جهانی از کووید ۱۹ است و این نگرانی را در مورد اینکه آیا واکسن‌های موجود علیه آن موثر هستند ایجاد می‌کند.

«پاول استوفلز»، مدیر ارشد علمی «جانسون اند جانسون» گفت: ما معتقدیم که واکسن ما از طولانی‌مدت از ابتلا به کووید ۱۹ محافظت می‌کند و فعالیت خنثی سازی را در برابر نوع دلتا ایجاد می‌کند.

منبع: انتخاب

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها