فوت 16بیمار کووید19 در هرمزگان/ 23 بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند



در هشتمین روز از مرداد ماه ۱۴۰۰، با جان باختن ۱۶ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۶۸۲ نفر رسید.

به گزارش صبح ساحل، دکتر «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جان باختگان ۵ آقا و ۱۱ خانم در بازه سنی ۲۱ تا ۹۴ سال از شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، میناب، رودان، قشم، بندرلنگه و پارسیان بودند. نوروزیان گفت: امروز نیز ۲۲۴ بیمارجدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع هزار و ۱۶۸ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

وی افزود: از مجموع بستری ها، ۱۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در دو هفته اخیر ۱۱ درصد در موارد غربالگری و در شناسایی ۲۲ درصد و موارد مثبت تست‌ها ۳ درصد، ۲۴ درصد در موارد بستری و ۱۹ درصد در موارد بستری در (آی سی یو) افزایش یافته است.

نوروزیان با اشاره به اینکه درشاخص فوتی‌ها این هفته ۸۱ درصد بیشتر از هفته گذشته بود افزود: شناسایی موراد مثبت در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرلنگه، کیش، جاسک و بندرخمیر رو به افزایش و در شهرستان‌های سیریک و بشاگرد حالت پایدارتری دارد. وی به شهروندان توصیه کرد همچنان استفاده از ماسک، دوری از تجمعات، برقراری تهویه لازم و استقبال از واکسیناسیون را فراموش نکنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها