لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور

خلیج فارس میناب برای بقا می جنگد



بازی های هفته هجدهم و پایانی لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور امروز برگزار خواهد شد.

     

به گزارش صبح ساحل،  هفته هجدهم و پایانی لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور امروز سه شنبه نوزدهم مردادماه برگزار خواهد شد و تیم خلیج فارس میناب از ساعت ۲۰ بیرون از خانه به دیدار  همنام ماهشهری خود می رود.‌ خلیج‌فارس میناب که وضعیت خوبی در جدول رده بندی ندارد برای ماندن در لیگ دسته سوم چاره ای ندارد که در این بازی سه امتیاز را بگیرد.
در سایر بازی های هفته پایانی صنعت ابریشم اصفهان با فرهنگ رامهرمز بازی می کند. استقلال شوش با یزد لوله روبرو خواهد شد. سپاهان نوین اصفهان با  سپاهان نوین ایذه دیدار می کند و ایمان سبز شیراز با ون پارس نقش جهان بازی می کنند.‌  در پایان بازی های هفته هفدهم  تیم ون پارس نقش جهان با ۳۶ امتیاز ضمن صدرنشینی یک هفته هم زودتر به صورت مستقیم به لیگ دسته دوم راه یافته است. تیم خلیج‌فارس ماهشهر با ۲۹ امتیاز در مکان دوم ایستاده است. عنوان سومی با ۲۸ در اختیار سپاهان نوین اصفهان است. ایمان سبز شیراز با ۲۵ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفته است.  سپاهان نوین ایذه با ۲۴ امتیاز پنجم است. صنعت ابریشم با ۱۸ امتیاز و تفاضل گل بهتر ششم  ، فرهنگ رامهرمز با ۱۸ امتیاز و تفاضل گل کمتر هفتم ، یزد لوله و خلیج‌فارس میناب ۱۷ امتیاز دارند و بر حسب تفاضل گل در مکان های هشتم و نهم ایستاده اند و تیم استقلال شوش با ۱۶ امتیاز قعر نشین می باشد.
مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور با حضور ۳۰ تیم در سه گروه در حال برگزاری است و تیم خلیج فارس میناب در گروه سوم با تيم های سپاهان نوین اصفهان ، ون پارس نقش جهان ، صنعت ابریشم اصفهان،  استقلال شوش ، خلیج فارس بندرماهشهر ، فرهنگ رامهرمز ، سپاهان نوین ایذه ، یزد لوله و  ایمان سبز شیراز هم گروه است. مسابقات این مرحله  به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و در پایان مسابقات در مجموع چهار تیم جواز حضور در رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور را کسب خواهند کرد. سه تیم از این چهار تیم، تیم های اول هر گروه خواهند بود و به صورت مستقیم صعود خواهند کرد.
این مسابقات دو مرحله پلی آف خواهد داشت که تیم ها در این مرحله نیز رقبای خود را از طریق قرعه کشی خواهند شناخت. ابتدا در مرحله پلی آف اول تیم های دوم هر گروه با بهترین تیم سوم جداول سه گانه از لحاظ امتیازی به صورت رفت و برگشت به رقابت خواهند پرداخت که در نهایت تیم های برنده در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با صعود به مرحله نهایی پلی آف دیدارهای این مرحله را به صورت رفت و برگشت برگزار می کند تا نهایتا برنده مجموع دو دیدار رفت و برگشت به عنوان تیم چهارم به لیگ دسته دوم صعود کند. تیم های چهارم ، پنجم و ششم هر گروه (مجموعا ۹ تیم ) به همراه دو تیم سومی که جواز حضور در مرحله پلی آف را دریافت نکردند و همچنین سه تیمی که در پایان مسابقات مرحله پلی آف لیگ دسته سوم جواز حضور در مسابقات لیگ دسته دوم فصل آتی را کسب نکرده اند، در مسابقات مرحله دوم لیگ دسته سوم در فصل آتی حضور خواهند داشت. دو تیم برتر از بین تیم های رتبه هفتم جدول های رده بندی نهایی در مرحله دوم (۲ تیم از ۳ تیم) نیز جواز حضور در مرحله دوم لیگ دسته سوم در فصل آتی را کسب خواهند کرد و تیم هفتم باقی مانده ، ضعیف ترین تیم هفتم جدول رده بندی مسابقات به مسابقات مرحله اول لیگ دسته سوم در فصل آینده (۱۴۰۱-۱۴۰۰) سقوط می کند. تیم های رده هشتم لغایت رده دهم جدول رده بندی نهایی (مجموعا ۹ تیم) به مسابقات مرحله اول لیگ دسته سوم در فصل آتی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) سقوط می کنند. زمان پایانی مسابقات این مرحله اواخر مردادماه یا اوایل شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها