کار تعطیل نیست

بازرسان کار در تعطیلات نیز مشغول کار هستند



معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از عدم تعطیلی فعالیت بازرسان کار در هرمزگان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، شاهی معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهارداشت:  یکی از نیروهایی که با توجه به وضعیت کرونایی موجود و تعطیلاتی که اعمال شده است کار خود را تعطیل نکرده اند و دوشادوش سایر مشاغل حساس به انجام وظیفه می پردازند بازرسان کار هستند که اهداف بسیار مهمی را دنبال می کنند.
 
وی افزود: نظارت بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت، زیان آور و خطرناک، مدت کار، مزد، رفاه کارگران ، اشتغال بانوان و کارگران نوجوان از جمله وظایف این بازرسان است که در جهت حمایت و پاسداشت حقوق جامعه کارگری انجام می شود.
 
شاهی بیان کرد: بازرسان کار وظیفه دارند بر حسن اجرای مقررات قانون کار و آیین نامه ها و دستورالعمل های فنی و ایمنی نظارت کنند و در صورت وقوع حوادث در کارگاه ها برای کارگران به آن ها رسیدگی کنند.
 
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه بازرسان کار در ایام تعطیلات کرونایی نیز فعالیت خود را تعطیل تکرده اند؛ تصریح کرد: تعداد بازرسان کار استان هرمزگان 18 نفر هستند که به اتفاق رئیس بازرسی کار استان 19 نفر می شوند و نحوه عملکرد آن ها به صورت بازرسی های ادواری و موردی است که در بازرسی های ادواری طبق برنامه زمابندی ای که براساس تقسیم بندی کارگاه های پرخطر، خطر متوسط و کم خطر انجام شده است صورت می گیرد.
 
وی اضافه کرد: بازرسی های موردی بر اساس شکایت هایی که از جانب کارگران یا مشکلات خارج از برنامه پیش بینی انجام می شود و همچنین بازرسی از اتباع خارجی غیر مجاز نیز به صورت موردی در دستورکار است و مسائل مربوط به آن ها نیز دنبال می شود.
 
شاهی عنوان کرد: وظایف بازرسین کار با استناد به ماده 96 قانون کار است که مهم ترین این وظایف نظارت بر مزد کارگر، رفاه کارگر، شرایط رفاه اجتماعی کارگر است و هر جایی بازرس در کارگاه ها احساس کند که نقض قانون اتفاق می افتد می تواند تذکر دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: بررسی و تجزیه تحلیل حوادث ناشی از کار و تلاش برای پیشگیری آن ها و رفع اشکالات آیین نامه های در حال اجرا و پیشنهاد تصویب آیین نامه های مورد نیاز از دیگر وظایف بازرسین کار است

منتشر شده: 1
محمود
۲۹ امرداد ۱۴۰۰
من ساکن اسلام ابادهستم تعمیرگاه سرخیابان درب رابسته وداخل کارمیکنن وایجادسرصدامیکنن وداخله تعمیرگاه همیشه شلوغه تداین وضعیت کرونا
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها