مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

مساجد باید به کانون‌های کارآفرینی تبدیل شوند/ کمک‌های مومنانه را به عرصه اشتغال‌زایی تسری دهیم



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بر لزوم تلاش برای تبدیل شدن مساجد به مراکز کارآفرینی و اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: می توان از ظرفیت مساجد برای کارآفرینی و اشتغالزایی استفاده کرد.
  
به گزارش صبح ساحل، «هادی ابراهیمی»،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: یکی از اماکن مقدس دینی ما مسلمانان مسجد است که از ارج و قرب والایی برخوردار است و مقام معظم رهبری(حفظه الله) این روز را اساسا یک روز انقلابی نامیده است از این رو لازم است هرکس در حیطه کار خود برای این روز اقداماتی انقلابی ترسیم کند.
وی افزود:از مساجد در تعابیر اسلامی به عنوان سنگر یاد می شود و علت آن هم این است که منشا و آغازگر بسیاری از تحولات در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران از مساجد بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، جهاد و ... همواره در مساجد ساماندهی شده اند و علت ماندگاری این سنگر هم عجین شدن رکن الهی با رکن مردمی است.
ابراهیمی تصریح کرد: در این برهه زمانی که جامعه نیاز به یک جهش در عرصه کارآفرینی دارد می توانیم از این سنگر مقدس برای راهبری افرادی که نیاز به شغل دارند استفاده کنیم و مساجد را به سنگر کارآفرینی و اشتغالزایی تبدیل کنیم و این امر قطعا موجب برکت بخشی به کار خواهد شد.
وی عنوان کرد: یکی از طرح های مهمی که در استان هرمزگان با همکاری جهاددانشگاهی در حال اجرا است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است و از ظرفیت مساجد می توان برای اجرای این طرح بهره برد و انقلابی در کارآفرینی به وجود آورد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: دولت مشوق ها و حمایت های بسیاری خوبی را برای حمایت از کارفرمایان در جهت اشتغالزایی و کسانی که جویای کار هستند در نظر گرفته است که می توان از مساجد نیز برای هم افزایی این ظرفیت ها استفاده کرد از این رو مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آمادگی را دارد که از ظرفیت مساجد، امام محله، کانون های مساجد و قرارگاه های تحول محلات برای اشتغالزایی استفاده کند.
وی اضافه کرد: استان هرمزگان یکی از استان های غنی در حوزه صنایع بزرگ است اما در حوزه مشاغل خرد و زودبازده علی رغم همه تلاش هایی که شده است نتوانسته ایم به توفیقات زیادی دست پیدا کنیم و یکی از مطالبات نماینده معزز ولی فقیه در استان هم حرکت به این سمت و سو است و برای تسریع در حرکت به سمت راه اندازی مشاغل خرد، کارگاه ها و ... بایستی حرکت را از بطن مردم و از کف محلات آغاز کنیم.
ابراهیمی ابرازداشت: مساجد امروزه پایگاه اصلی مواسات و همدلی در کشور هستند و با محوریت آن ها برگ زرینی در دوران کرونا در رزمایش کمک های مومنانه به ثبت رسید؛ اما به قول معروف باید به سمت و سویی حرکت شود که به جای ماهی دادن دست مردم ماهی گیری به آن ها آموزش داده شود و این ظرفیت در مجموعه های اداره کار وجود دارد که رزمایش کمک های مومنانه را به اشتغالزایی مومنانه تبدیل کند و انقلابی در این عرصه رخ دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ کارآفرینی و اشتغالزایی در مساجد و بین آحاد جامعه می تواند منجر به خدمتی ماندگار در جامعه شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها