۱۲ طرح شیلاتی هرمزگان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در هفته دولت سال‌جاری ۱۲ طرح شیلاتی با ۵۴ میلیارد ریال اعتبار دولتی، ۳۶۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی بخش خصوصی در استان هرمزگان به بهره‌برداری می رسد.

 

به گزارش صبح ساحل، عبدالرسول دریایی در نخستین روز از هفته دولت گفت: در هفته دولت سال جاری کشتی پشتیبان ماهیگیری پارس صدف یک در راستای ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی استان هرمزگان با ایجاد اشتغال برای ۳۲ نفر بصورت مستقیم و سرمایه گذاری شش و نیم میلیون دلاری بخش خصوصی افتتاح و به آب اندازی می شود.


وی ادامه داد: این شناور به دست متخصصان داخلی ساخته شده و  ۶۴ متر طول و حدود ۱۲ متر عرض ،قابلیت نگهداری و حمل ۵۰۰ هزار لیتر سوخت، ۴۵۰ تن ماهی و محصولات صید شده و ۳۵۰ هزار لیتر آب را دارد.


به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان، این شناور با تامین مایحتاج شناورهای صیادی بویژه شناورهای آب دور در دریا و در مقابل دریافت آبزیان صید شده  آنها و انتقال آن به ساحل در مجموع به ۶۵۰ شناور صیادی سنتی و آب های دور خدمات رسانی خواهد کرد.


دریایی گفت: افتتاح سردخانه ۲۵۰ تنی و دفتر شیلات در شهرستان ابوموسی، تنب بزرگ با اشتغال زایی ۱۰ نفر با اعتبار دولتی مصوب و تخصیص یافته ۴۸ میلیارد ریالی یکی از طرح های قابل بهره برداری شیلات استان در این هفته است.


وی همچنین از بهره برداری از هشت مزرعه پرورش میگو در شهرستانهای بندرلنگه (شش مزرعه) و جاسک (دو مزرعه) با وسعتی بالغ بر ۱۳۱ هکتار و  اشتغال زایی ۶۶ نفر در هفته دولت جاری خبر داد که با سرمایه گذاری ۳۵۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح می شود.


این مسوول افزود: بهره برداری از طرح ۲۰۰ متر مربعی تکثیر ماهیان زینتی در منطقه سیاهو ـ بندرعباس با سرمایه گذاری حدود شش میلیارد ریال و اشتغال زایی هشت نفر و برق رسانی به سایت پرورش میگو یکدار جاسک با اعتباری شش میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل بهره برداری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها