شرایط ثبت‌نام وام اجاره مسکن/ کدام مستاجران نمی‌توانند وام ودیعه بگیرند؟



ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. وامی که مبلغ آن بین ۷۰ تا ۲۵ میلیون تومان است. اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام ودیعه مسکن چگونه است؟

 

به گزارش  صبح ساحل و به نوشته تجارت‌نیوز، آنگونه که معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته اجاره‌نامه‌هایی که از یک مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ منعقد شده‌اند مشمول وام ودیعه مسکن می‌شوند. اما شرایط دریافت وام ودیعه مسکن چیست و چه کسانی می‌توانند این وام را دریافت کنند؟

 

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟

مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهرهای مختلف متفاوت است. مبلغ وام اجاره مسکن در شهر تهران ۷۰ میلیون تومان است. این وام در کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان است و در دیگر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.

به عبارتی می‌توان گفت مبلغ وام ودیعه مسکن مستاجران در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰ میلیون است. شهرهایی مانند مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه. اما در بقیه شهرها مبلغ وام ودیعه مسکن ۲۵ میلیون تومان است.

 
 
نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن

اما بازپرداخت وام ودیعه مسکن چگونه است و اقساط ماهانه آن چقدر است؟ به گفته معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی این تسهیلات با سود ۱۳ درصد پرداخت می‌شود و مدت زمان بازپرداخت آن پنج ساله است.

بر این اساس، اقساط وام ودیعه مسکن ۲۵ میلیون تومانی حدود ۴۶۰ هزار تومان است. اقساط وام ودیعه مسکن ۴۰ میلیون تومانی ۷۵۰ هزار تومان است و اقساط وام ودیعه مسکن در تهران یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 
مشمولین وام ودیعه مسکن

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟دریافت وام ودیعه مسکن سه شرط دارد. اول اینکه متقاضی باید سرپرست خانواده باشد. دوم اینکه در مقطع فعلی هیچ خانه‌ای به نام او نباشد. سوم اینکه این وام ودیعه مشمول افرادی می‌شود که تاریخ انعقاد قرارداد اجاره آنها از اول مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد. اگر این سه شرط را داشته باشد، تأیید شده و فرد می‌تواند بانک عامل را معرفی و به آن شعبه مراجعه کند.

 

روند دریافت وام ودیعه مسکن چگونه است؟

برای دریافت وام ودیعه مسکن، نیازی به حضور در ادارات راه و شهرسازی برای ثبت‌نام نیست. افراد برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باید به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.i مراجعه کنند.

بعد از ثبت‌نام اطلاعات افراد بررسی شده و هر کدام از متقاضیان که شرایط دریافت وام ودیعه مسکن را داشته باشند، به شعبه‌ای که مشخص کرده‌اند مراجعه کرده و وام خود را می‌گیرند.

به گفته معاون اداره کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به سقف کلی اختصاص داده شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۱۰ هزار میلیارد تومان، بعید است محدودیت خاصی برای ثبت نام در نظر گرفته شود. فعلاً هر فرد که ثبت نام کند و واجد شرایط باشد، می‌تواند به بانک مراجعه کند.

 

مدت زمان دریافت وام ودیعه مسکن

آنگونه که معاون اداره کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته دوره بررسی اطلاعات متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن نهایتا ۱۰ روز است و بعید است که این روند بیشتر طول بکشد. بعد از آن افراد باید به بانک مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها