شناور متوقف‌شده در اسکله بندر خمیر سوخت

خسارت 80 میلیاردی شعله‌های آتش به لنج باری



یک فروند لنج باری به ظرفیت 150 تن در بندرگاه اسکله بندر خمیر در آتش سوخت. این لنج از جنس فایبر کلاس،دچار 80درصد سوختگی و خسارت 80 میلیارد ریالی شد. 
 
صاحب  این لنج آسیب‌دیده به صبح ساحل گفت: این شناور را با کمک برادر و یکی از دوستانم در اردیبهشت‌ماه  سال جاری خریداری کردم و که بامداد جمعه گذشته باخبر شدم لنج آتش‌گرفته است و پس از بررسی‌ها مشخص شد این حادثه عمدی بوده است.
علی شهبازی 26 ساله ادامه داد: ساعت حدود 4 بامداد،خواب بودم که با تلفن همکاران از خواب پریدم، شعله‌های آتش،شناورم که خرج حدود 11 خانوار را می‌داد می‌سوزاند، نمی‌دانم چطور به محل  حادثه رفتم اما تا چشم کار می‌کرد دود بود و آتش.
وی افزود:آتش‌نشانان تمام سعی خود را کردند تا جلوی خسارت گرفته شود اما به علت  نبود آتش‌خوار در محل، شناور دچار 80 درصد سوختگی و آتش پس از ۸ ساعت به‌طور کامل مهار شد. وی ادامه داد: این شناور 80 میلیارد ریال خسارت دید و نمی دانم چه کسی لنج را به آتش کشیده است اما  در این خصوص شکایات تنظیم کردیم و سیر مراحل قانونی در دست بررسی است.
 
 مدعی العموم ورود کند 
حسن مطهر عضو شورای اسلامی شهر بندر خمیر با اشاره به اینکه  خوشبختانه حادثه  12 شهریورماه جاری خسارت  جانی در برنداشته است  گفت: پس از اطلاع از حادثه  آتش‌سوزی ،اکیپ آتش‌نشانی شهرداری خمیر به محل اعزام شدند اما به علت موقعیت مکانی و دریایی آتش‌نشانان کارخانه سیمان بندر خمیر نیز به  کمک آمدند   تا اینکه در ساعت  12 ظهر حریق به‌طور کامل اطفا شد. وی افزود: بر اساس  شواهد و قرائن مشخص است  آتش‌سوزی عمدی بوده است. مطهر اطفا حریق ، نگهداری شناورها  و  امنیت بنادر بر عهده سازمان بنادر و کشتیرانی دانست و اظهار داشت:متأسفانه اسکله  بندر خمیر هیچ امکاناتی در خصوص اطفا حریق در دریا  ندارد و کسی مسئولیت آن را  قبول نمی‌کند، در ضمن  مسئولیت مستقیم این موضوع  بر عهده سازمان بنادر و کشتیرانی است و  انتظار داریم  به کمک مردم منطقه بیایند.این مقام مسئول عنوان کرد : در این دو سال اخیر این سومین لنجی است که در این اسکله  دچار آتش‌سوزی شده است، افرادی که  با مشقت فراوان موفق شده بودند لنجی را خریداری کنند و حداقل کمک‌خرج 30 خانوار باشند، نیاز  است که  در این مورد مسئولان حساسیت بیشتر نشان دهند. عضو شورای اسلامی شهر بندر خمیر تاکید کرد: ما از مدعی العموم می خواهیم به این پرونده های آتش سوزی شناورها در بندرخمیر ورود کند چرا که  هیچ مسوولی در این مورد  پاسخگو نیست. وی ادامه داد: با توجه به شکایات صاحبان لنج ها،هنوز عامل آتش سوزی ها یافت نشده است و پرونده ها در جریان است.

 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها