هرمزگان در عزای اربعین حسینی سیاه پوش شد



نقاط مختلف استان هرمزگان شب گذشته و امروز دوشنبه همزمان با چهلمین روز از شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش سیاه‌پوش شد.
به گزارش صبح ساحل، جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس با حضور عاشقان خامس آل عبا از نقاط مختلف گلشهر ، آزادگان تا امام زاده سید مظفر برگزار شد. عاشقان ابا عبدالله با حضور در این مراسم معنوی با برگزاری عزاداری و نوحه خوانی در پیاده روی نمادین عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین (ع) ابراز داشتند.
عزاداران حسینی در بندرعباس مرکز استان هرمزگان با حضور در صحن امامزاده سید مظفر(ع) ، شاه محمد تقی و سید کامل با مرثیه سرایی به یاد مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریخته و به عزاداری و سینه زنی پرداختند. نظیر این مراسم در دیگر نقاط هرمزگان از جمله شهرستان‌های قشم، میناب، رودان، پارسیان، بستک، بشاگرد،  بندرلنگه، بندرخمیر، ابوموسی، جاسک ، حاجی آباد و سایر مناطق استان نیز برگزار شد.
هیات‌ها و دسته‌های گوناگون عزاداری و زنجیرزنی در شهرها و روستاهای مختلف هرمزگان با چشمانی اشکبار و دل هایی غمبار به شکلی متحد و یکپارچه در غم بی پایان مولای خود امام حسین (ع) به سوگواری پرداختند. میادین، خیابان‌ها، سردر اداره‌ها، مساجد و تکایا در شهرهای مختلف هرمزگان از روزهای گذشته به مناسبت اربعین حسینی سیاهپوش شده اند.
امسال همزمان با اربعین حسینی در بسیاری از محلات شهرها و روستاهای هرمزگان آئین‌های شبیه خوانی و زیارت اربعین نیز برگزار شد و عزاداران ، یاد امام شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در واقعه خونین عاشورا را گرامی داشتند.
   
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها