معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

دست واسطه‌ها باید از صنعت شیلات هرمزگان کوتاه شود



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: دست واسطه ها و دلال ها باید از صنعت شیلات بویژه ماهی و میگوی استان برای تامین بدون دغدغه خوراک مورد نیاز کارخانه‌های پودر ماهی و کاهش هزینه ها حذف شود.

 

به گزارش صبح ساحل، ایرج حیدری در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ظرفیت های شیلاتی استان افزود: باتوجه به چشم اندازی که در زمینه پرورش آبزیان از جمله میگو و ماهی در قفس در بلند مدت برای هرمزگان ترسیم شده است، ایجاد زیرساخت ها برای پایداری این صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار است.


وی بیان کرد: رونق پروش میگو و ماهی در قفس هرمزگان زمینه ساز ایجاد فرصت های جدید شغلی در مناطق ساحلی، افزایش تولید و ارز آوری برای کشور خواهد شد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان  با تاکید بر رفع مشکلات کارخانه های پودر ماهی اظهارکرد: کارخانه‌های تولید پودر ماهی به عنوان صنایع پایین دستی حوزه شیلات نیازمند حمایت در رفع مشکلات هستند.


وی اولویت اساسی در زمینه کارخانه‌های پودر ماهی و فعالان بخش صید، حفظ ظرفیت های اشتغال در این بخش ها دانست و اظهارکرد: با تامین خوراک مورد نیاز کارخانه‌های پودر ماهی زمینه فعالیت این صنایع با حداکثر ظرفیت در هرمزگان از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط مهیا شود.


حیدری اظهار داشت: کارخانه‌های تولید پودر ماهی برای حضور موفق در بازارهای هدف کیفیت محصول تولیدی خود را بهبود بخشند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین ابرازداشت: اولویت اول و اساسی در زمینه محصولات شیلاتی تامین نیاز بازار استان هرمزگان است و در صورت وجود مازاد تولید و تایید دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به صادرات اقدام گردد.


وی گفت: سرمایه گذاری های گسترده ای در صنعت شیلات هرمزگان صورت گرفته است که نیازمند برنامه مدون برای به ثمر نشستن سرمایه گذاران در این بخش است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها