آغاز فصل صید میگو در هرمزگان به تعویق افتاد



معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: باتوجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر توفان و بارندگی شدید در جنوب و جنوب شرق کشور آغاز فصل صید میگو در هرمزگان تا پایان خطرات احتمالی توفان به تعویق افتاده است.

به گزارش صبح ساحل، «ابراهیم عالی زاده»، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه صید میگو که پیش از این دهم مهر ماه اعلام شده بود با توجه به اعلام هواشناسی هرمزگان تا آرام شدن شرایط جوی به تعویق افتاد، گفت: صیادان میگو گیر از هرگونه دریانوری تا اطلاع ثانوی خود داری کنند. وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵۰ فروند لنج صیادی با بیش از دو هزار صیاد، در فصل صید میگو مشارکت دارند، تصریح کرد:  استفاده از تورهای صید نامرئی (منوفیلامنت) در فصل صید میگو، مانند تمام فصول ممنوع است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه این نوع تور، صدمه‌های جبران ناپذیری به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان وارد می‌کنند، اضافه کرد: صید میگو هر سال در ۷۰۰ کیلومتر مربع از صیدگاه‌های استان از بندرکوهستک شهرستان سیریک، آغاز می‌شود و در صیدگاه‌های میناب، هرمز و تولای قشم به پایان می‌رسد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها