دستگیری 340 قاچاقچی در کیش طی سال جاری



فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: دریابانان این جزیره امسال در طرح های مختلف مبارزه با سوداگران عرصه های صید غیر مجاز، قاچاق کالا و سوخت موفق به دستگیری 340 نفر شدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سرهنگ علی اصغر جمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در تشریع فعالیت های دریابانی اظهار کرد: این ماموران در سال جاری توانستند ۸۸ قاچاقچی سوخت، ۱۱۳ قاچاقچی کالاهای خارجی و ۱۳۹ صیاد غیر مجاز را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه این جزیره با ۲ کشور همسایه قطر و امارات متحده عربی ۱۶۰ مایل دریایی مرز دارد و دریابانان کیش موظف به حراست از این مرز هستند افزود: این ماموران در نیمه اول امسال از ۲۶ فروند شناور ۱۶۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی کماکان در دستور کار ماموران دریابانی قرار دارد که امسال در این راستا از ۱۵ فروند شناور۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

وی افزود: در راستای رعایت قوانین و حفظ محیط زیست جزیره و گونه های مختلف آبزیان برخورد با صید مجاز به صورت ویژه در دستورکار این فرماندهی قرار دارد که در این راستا ۴۳ شناور توقیف و از آنها ۳۱ هزار کیلوگرم انواع ماهی و آبزیان، ۳۸ هزار متر مربع تور ماهی گیری کشف شد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه این فرماندهی تا راه اندازی کامل یگان حفاظت شیلات جزیره خود را موظف به برخورد با صید غیرمجاز می داند افزود: این یگان با وجود اینکه چند شناور دریافت و ۲ نفر نیرو جذب کرده است، اما به دلیل مشکلاتی همچون مسکن نتوانسته فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کند.

وی افزود: فرمانده یگان حفاظت شیلات هم تقریبا معرفی شده است و باید دید مشکل مسکن این یگان در جزیره چه زمانی برطرف می‌شود.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها